Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Temmuz '10

 
Kategori
Siyaset
 

Karar beni de tatmin etmedi!

Karar beni de tatmin etmedi!
 

Kaynak:Milliyet.com.tr


AKP Anayasa Mahkemesinden çıkan karara alınmış olabilir, ancak inanın şahsen ben daha çok alındım ve şaşırdım!

Yazdığım şeyleri tekrar etmeyeceğim, kayıtlarda mevcuttur, demokrasinin kalesinden anti demokratik bir karar çıkmasıdır beni ciddi anlamda endişelendiren; gerçi bilemiyorum sizin duygu ve düşünceleriniz nelerdir ancak Haşim Kılıç’ı nedense hep AKP’ye yakın buluyorum…

Orta bir karara varılmış, pek belli!

Ne çöp yansın ne kebap misali…

Cıkksss… Bu kararı ben beğenmedim!

Her şey bir yana, en azından tüm maddelerin toplu olarak referanduma sunulmasının demokrasiye aykırı olduğunu aklıselim her bir kişi düşünürken, bu konuda eğitim almış, görevlerini ifa eden kişilerden onay almasını, inanın, hazmedemedim, hazmedebilecek gibi de değilim!

Zira bir evet ve bir hayır hakkınız varsa kullanmak için, bir soru karşılığı olmalıdır!

Örneğin: Adınız Ayşe midir?

Yanıtınız evet ya da hayırdır; diyelim ki evet; ya soru “Adınız Ayşe ve soyadınız Ayşegül müdür” olsa, ve soyadınız Goncagül olsa, bu soruya evet ve hayır ile yanıt vermeniz istense!..

Ayşe Goncagül olduğunuzu yukarıdaki soruya göre nasıl ifade edebilir siniz?

Adınız Ayşe diye evet derseniz soyadınıza uymaz, hayır derseniz adınıza…

Peki, böyle bir soru doğru bir soru mudur?

Elbette ki değildir, peki bilmem kaç maddelik referandumun evet ve hayır seçenekleri ile sınırlanması doğru ve demokratik midir?

Mümkün değildir, ama mümkün olmuş işte, pek üzgünüm ki endişelenmekte fazlasıyla haklıyım…

Antidemokratik bir referanduma alet edileceksem eğer, sırf bu yüzden, diğer yüzleri yazmıştım zaten, HAYIR’dır cevabım!

Şaşırmışlığım da en çok bundandır, bu madde demokratik bulunduysa, demokrasiden söz etmek anlamsız olmuş demektir; demokrasi kelimesinin içi çoktan boşalmıştır!..

Gülgün Karaoğlu

Temmuz, 08/2010

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..