Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ekim '14

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
2521
 

Karbonhidrat diyeti nedir, nasıl yapılır?

Karbonhidrat diyeti nedir, nasıl yapılır?
 

karbonhidrat diyeti


Karbonhidrat diyeti bugün sağlıklı zayıflamak için sizlere anlatacağımız makalemizin konusu olacaktır. Karbonhidrat diyeti nedir, hangi besinler tüketilmelidir gibi sorulara yanıt vereceğimiz makalemiz bu konu hakkında bilgilenmenizi sağlayacaktır. Diyetimizin temel maddesi olan karbonhidrat önemli bir enerji kaynağımız ve vazgeçilmezlerimiz arasındadır. Vücut için enerji kaynağı olduğu için fazla miktarda alınıp vücut tarafından harcanmadığı takdirde yağ olarak depolanmaktadır. Bu nedenle bu diyet sayesinde sadece yakabileceğiniz kadar karbonhidrat ile beslenmeyi hatta daha az alarak zayıflamayı öğreneceksiniz. Oldukça sağlıklı ve vücudun bütün ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde uygulayacağınız diyet sayesinde zorlanmamış ve aç kalmamış olacaksınız.

Her insanın günlük hareket kapasitesine, metabolizma hızına, yaşına, boyuna ve cinsiyetine göre harcaması gereken enerji miktarı değişkenlik göstermektedir. Karbonhidrat diyeti uygulanırken yapmanız gereken harcadığınız enerjiden daha az karbonhidrat almak olacaktır. Eğer vücudunuz aldığınız karbonhidratı enerji olarak dışarı atamazsa kilo almış olursunuz. Buradaki en önemli noktalardan bir tanesi de enerji harcamayı hızlandırmaktır. Bu nedenle karbonhidrat diyeti ile birlikte mutlaka spor yapmaya özen göstermelisiniz. Şöyle ki ne kadar çok spor yaparak enerji harcarsanız veya günlük aktivitelerinizi arttırırsanız daha fazla kilo vermiş olacaksınız. Eğer diyet içerisindeki beslenme size az geldiyse ve daha çok yemek istiyorsanız belirli bir kilodan sonra daha fazla spor yapıp daha fazla enerji harcayınca yemek miktarınızda arttırma yapabilmeniz mümkündür.

Karbonhidrat diyeti içerisinde tüketebileceğiniz  vücudunuz için önemli besinler vardır. Özellikle balık, tavuk, dana eti, yumurta ıspanak, elma, havuç, armut, çilek, fındık, ceviz, badem, zeytinyağı, tereyağı önemli besin kaynaklarıdır. Bu süreçte bol bol su tüketimi yaparak yağ yakımınızı ve metabolizmanızı hızlandırmaya çalışın. Diyetinizi yaparken hazırlanmış listeleri uygulayabilir veya elinize besinlerin ve kalori miktarlarının listesini alıp kalorisi düşük ancak doyuruculuğu yüksek besinleri seçerek kendiniz oluşturabilirsiniz. Karbonhidrat diyeti hiçbir zaman aç kalma gibi bir sorun yaşatmayacak ve sevdiğiniz besinlerle beslenme şansını yakalayabileceksiniz. Diyetinizi uygularken dikkat etmeniz gereken önemli bir nokta ise kullandığınız şeker miktarıdır. Oldukça yüksek kaloriye sahip olan 1 küp şeker bir öğünde birkaç kere tüketildiğinde almanız gerekenden daha fazla kalori almanıza neden olur. Bu nedenle diyet süresince hayatınızdan şeker, un ve tuz gibi yüksek kalorili besinleri azaltarak uzaklaştırmak, ciddi kilolar vermenizi sağlayacaktır.

Karbonhidrat diyeti

Haftalık karbonhidrat diyeti listesi: http://diyetlerim.org/karbonhidrat-diyeti-listesi/

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 12
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 9275
Kayıt tarihi
: 12.01.14
 
 

Zayıflama ve spor delisi bir de BJK aşığı... ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster