Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ağustos '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
24
 

Karbonhidrattan Uzak Duralım!

Karbonhidrat sözlükte “Karbon, hidrojen ve oksijen atomlarından oluşan organik bileşiklerin genel adı.” diye tanımlanıyor. Halkın anlayacağı dilde söylersek şeker ve nişasta olarak ifade edebiliriz. Nişasta ise unlu mamullerin tümünü kapsar. Bunların başında bildiğimiz ekmek, pasta, börek ve çörek gelir. Genel özellikleri; büyük oranda enerji sağlamaları ve alışkanlık yapmalarıdır.

Her şeyin doğal olduğu zamanlarda bunlar da doğaldı ve beslenmede hiçbir sorun teşkil etmezlerdi. Tam aksine her şey çok güzeldi. Ekmekle karnımız doyar, şekere bayılırdık.

Peki şimdi öyle mi?

Şimdilerde bilinçli beslenmede pek yerleri yok. Ama ucuz olmaları nedeniyle fakirin ana besin kaynağı olsa da zenginin düşmanıdırlar.

Günümüzde şeker rafine ürünü, saf glikoz olarak karşımıza çıkıyor. Ekmek de genetiği değiştirilmiş olup yendiğinde bağırsaklarda şekere (glikoz) dönüşüp oradan hızla emiliyor ve kan şekerini hızla yükseltiyor. Yani glisemik indeksi çok yüksektir. Artık bu saatten sonra vücutta glikozu harcayabilenlerde pek bir sorun teşkil etmez iken obez olanlar ve şeker hastaları için toksik (zehir) etkisi yapar. Yani kan şekeri anormal yükseliyor bu da sağlık için büyük bir tehlike.

Çözüm olarak karbonhidratları diyetten çıkarmak öneriliyor. Meyvelerde de karbonhidrat (früktoz) bulunduğundan bunları tüketirken de ölçülü olmak gerekiyor.

Neticede; kilolu ve obez olanlara ve şeker hastalarına (diyabet) karbonhidrattan fakir bir diyet öneriliyor.

Anlaşılır olması için konu basite indirgenmiştir.

Faydalı olması ümidiyle.

Şen ve esen kalınız.

Dr. Atanur Yıldız

22 Ağu. 19

Kocaeli 

 

Halil Güven (Sökeli) bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Abartmadan her şeyden yemeli..ben nerdeyse her akşam pirinç pilavı makarna vb. Yiyerek formda kalıyorum..Meyva abartım var biraz ama ekmek yemiyorum ve şeker yerine bal

jale kasap 
 25.08.2019 16:26
Cevap :
Değerli yorum ve katkınız için çok teşekkür ederim Jale Hanım. Şen ve esen kalın.   26.08.2019 12:49
 

Ekmek, makarna, pirinç, tatlı ve meyve yemiyorum...

Kerim Korkut 
 24.08.2019 11:55
Cevap :
Meyveyi, ölçüyü kaçırmadan tüketmekte fayda var. Çok teşekkür ederim.   24.08.2019 16:42
 

Güzel ve faydalı bir yazınızı daha okudum ve faydalandım sevgili kardeşim Dr Atanur bey... Sağ olunuz sağlıklı kalınız:)

Halil Güven (Sökeli) 
 23.08.2019 12:44
Cevap :
Çok teşekkür ederim Halil Abim. Selam ve saygılarımla.   23.08.2019 17:55
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 348
Toplam yorum
: 2851
Toplam mesaj
: 126
Ort. okunma sayısı
: 332
Kayıt tarihi
: 24.01.09
 
 

Tıp doktoru.  ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster