Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '10

 
Kategori
Fizik
 

Karda kışta insanların donması olayına son

Karda kışta insanların donması olayına son
 

Kars’ta Ardahan’da benim köylüm kardan kıştan donmasın. Her kış, ülkemizde insanlarımız o köyden bu köye giderken bir kar fırtınasına yakalanır ve maalesef donarak ölürler. Yok mudur bunun bir çaresi kardeşim?


1976 yılında, Birleşmiş Milletler Atom Enerji ajansı’nın Seibersdorf Laboratuarında çalışmaya başlar başlamaz öbür işlerin yanında kafamdaki bu problemi çözmek için hemen çalışmalara başladım. Kimya laboratuarına gittim. Su veya karla karıştırıldığında en fazla ısı veren (exotermik) kimyasal maddenin hangisi olduğunu araştırdım. Bu madde listenin başındaki 5 oksijenli fosfor, yani fosfor pento oksit maddesiydi (PO5). Beyaz bir tozdu. Üstü kapalı bir şişeye ¼ kg kadar koydum. Kendi laboratuarımda denemelere başladım. Kimya laboratuarından ayrılmadan önce kimyacılar beni uyardı: “Şişenin içine bol su boşaltırsan patlar, dikkat et, ” dediler. Ben de dikkat ettim. Suyu tozun üstüne boca etmedim. Yanmaz iki kumaş arasına tozu serptim ve damla halinde çok az su ile tozu reaksiyona tabi tuttum. Çok güzel, kuvvetli ve sürekli (1, 5 saat civarında) bir ısı kaynağı elde ettim.


Köylümüzün bir köyden başka bir köye donmadan gidebilmesini mümkün kılacak sistem bu şekilde elde edildi. Bunlar kesecikler şeklinde 10-15 tane yapılır ve köylü şalvarından cebine, oraya buraya yerleştirir. Sistem su ile çalıştığı gibi tabi karla da çalışıyor.


Almanlar II. Dünya Savaşında Ruslara saldırdıkları zaman askerlerin ceplerinde buna benzer ısı torbaları kullandılar. Tayland’da kâğıt torbaların içinde bir toz madde vardır. Torbayı salladığınız takdirde torba ısınır. Bunu onlar romatizma için kullanırlar. Ben birkaç tane getirtmiştim fakat içindeki maddeyi inceleme fırsatı bulamadım. Benim yukarıda bildirdiğim metod, helikopter duvarında yaygın bir şekilde, naylon poşet içinde monte edilmiş olsaydı, son elim ve bizi çok üzen helikopter içinde donma olayı olmazdı.


Benim bildiğim 60 yıldan beri Türkiye’mde bu problem neden çözülemiyor? Bu kadar kurumlarımız var, 72 milyonluk Türkiye’de bu problemimize çareyi bulalım, donma haberlerini tarihe gömelim.

 
Toplam blog
: 6
: 1193
Kayıt tarihi
: 02.03.10
 
 

İstanbul 1936 doğumluyum. İstanbul Üniversitesi Fizik ve Matematik Fakülteleri mezunuyum. Londra Üni..