Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '21

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

KARDELEN KUMDERELİ..

Kardelen Kumdereli.. 

 

Bir Sezen Aksu klasiği olan “Şanıma İnanma” şarkısıyla tanıdık kendisini.

 

Şarkıya kattığı Eşsiz yorumu bir yana..

Kendisi, oldukça Mütevazi bir kişiliğe sahip.. 

 

İşte, O Röportaj...

 

1 - Müzikte kalite önemli midir? Siz bu kaliteyi nasıl sağladınız?

 

Müzikte Kalite, Kesinlikle önemlidir. Çünkü; sahte duygularla, hissetmeyerek yapılan müzik kalitelidir diyemeyiz. Kendi şarkımı da; tüm sevgimle, tüm içsel duygularımla, hissederek yapmaya ve yansıtmaya çalıştım. Bu yüzden de kaliteli bir iş olduğunu düşünüyorum.

Ve müziğin de kaliteli olabilmesi için, sevgiyle ve hissedilerek yapılması gerektiğini düşünüyorum. 

 

2 - Kardelen’e göre “Müzik” nedir?

 

Bana göre müziğin çok derin bir anlamı var. Çünkü, hayatımın büyük bir kısmını kaplıyor. Neredeyse tamamını diyebilirim.

Bununla birlikte Müzik benim için, İçsel duyguların sahneye, insanlara geçirilmesi  ve yansıtılması demek.. Bir nevi notaları sözcüklere dökmek, Hayatı yaşamaktır..

 

3 - Yemeklerle aranız nasıl? Kardelen Kumdereli 1 günde neler yiyor?

 

Yemeklerle aram “Süper” diyebiliriz. 

Yemek çok yapmıyorum.

Çünkü; yemek yapmaya vaktim olmuyor..

Bununla birlikte, yemek yemeyi çok seviyorum. 

Ayrıca; Yemekte çeşitliliği severim.

Genelde; Damak tadıma uygun yemekleri tercih ediyorum.

Damak tadıma hitap eden yemekleri ve Tatlıyı daha çok tüketiyorum, diyebilirim.

 

 

4 - Tiyatro da “Drama” sizce nedir?

 

Tiyatroda “Drama” benim için; bir insanın içinde ki hüzünlü duygularının sahnede yansıtılmasıdır..

 

 

5 - Sizi Mutlu Eden 3 şey..? 

 

Beni mutlu eden 3 şey’den..

1.si kesinlikle Ailem.

Moralim bozuk olduğunda ya da kendimi demotive hissettiğim de bana her zaman destek olan bir ailem var.

Bu yüzden kendimi çok şanslı hissediyorum.

2.si; Tabii ki de Müzik. Müzik beni çok mutlu ediyor.

Yaptığım işleri, gerçekten çok keyif alarak yapıyorum.

Benim için Müzik eğlenceli bir alan.

3.sü ise; Başarı... Şöyle ki; Ben İstanbul Yedi Tepe Üniversitesini %100 burslu kazanmıştım. Bu bile benim için çok güzel bir duyguydu. 

Herhangi bir alanda başarı sağlamak beni mutlu edebilecek şeylerden birisi. 

 

 

6 - Kendinize Öğüt Verir misiniz?

 

Kendime çok fazla öğüt veriyorum. 

Çünkü; Çok tez canlı ve Aceleci bir yapıya sahibim.

Bu yüzden genellikle kendime; Sakin ve Sabırlı olmayı öğütlüyorum.

Kendime en çok verdiğim öğütlerden biridir.. 

 

7 - Kardelen Kumdereli, Birinin yerine geçmek isteseydi bu kim olurdu?

 

Aslında kimsenin yerine geçmek istemezdim.

Yine kendim olmak isterdim.

Ama Şöyle ki;

Eğer gerçekten birisinin yerine geçmek zorunda kalsaydım, kesinlikle Geçmişten birisinin yerine geçmek isterdim.

Meselâ Bu kişi, Atatürk ya da Prenses Elizabeth olabilirdi.

Eski dönemlere ait şeyleri görmek ve yaşamak için, geçmek isterdim..

 

 

8 - “Şanıma İnanma” sözü sizin için ne anlam ifade ediyor?

 

Şöyle ki;

Benim için kesinlikle, şarkımdan dolayı çok farklı bir anlamı var.

Benim için “İlk Göz Ağrım..” gibi diyebiliriz.

Klipten yola çıkarsak;

“Şanıma inanma” aslında, Klipteki kızın bir Şanı var.. Ve karşısında ki Erkek ondan çekindiği için de, o tavır ve duygulara bürünüyor ve bunu ona anlatmaya çalışıyor.

Klipte bunu anlatmaya çalıştım. Umarım olmuştur..

 

9 - Geçmişte ki Kardelen’e buradan bir şey söyleyecek olsaydın, ne söylerdin?

 

Şöyle ki; Bundan yıllar öncesine kadar, düşlediğim her şeyin çok ama çok ilerisindeyim.

Ve daha da İlerliyorum.

Belki bundan 5-10 yıl sonra, şuan ki Kardelen ile gurur duyacağım.. 

Kesinlikle ona; “ Onunla Gurur duyduğumu, ve bundan mutluluk duyduğumu.. başarılı olduğunu”  söylerdim.

 

10 - Müzisyen olmak isteyen adaylara, Tavsiyeleriniz nelerdir?

 

Çok büyük bir Sabrınızın olması gerekiyor.

Gerçekten bu böyle.. 

Bir günden, Ertesi güne kesinlikle bir başarı beklemesinler..

Ama gerçek şu ki; Maalesef her piyasa da olduğu gibi Müzik piyasasında da, Rekabet, Dışsal faktörler gibi bir çok faktör var, Görünen ya da görünmeyen..

Ve bununla birlikte bir çok zorluğu var..

Maddi, manevi... 

Bu yüzden: Sabırlı ve İnançlı olmalılar..

En iyi performansı sergilemeliler.

Yani, “Garantici” olmalılar...

 

 

11 - Arkadaşlık Sizce Nedir? 

 

Arkadaşlık bence; Birbirine Destek olmak, her anında yanında olmaya çalışmak, Kötü zamanlarda destek olmak, 

Ve tabii ki Arkadaşının başarısıyla Mutlu olmak, onunla sevinmektir..

Arkadaş demek, daha çok bir insanın bir insana bir şeyler katması demektir benim için.. Arkadaşlıkta, İyi niyetli ve dürüst olunmalı. 

 

 

12 - “ Mantık sizi bir noktadan, bir noktaya götürebilir.. Hayal gücü ise her yere..” sözü sizce ne kadar doğru? 

 

Bu söze kesinlikle %100 katılıyorum.

Çünkü çoğu şeyi başarmamın en büyük payı, hayallerim ve hayal gücümdür.. 

Hayal edebiliyorsanız, çoğunlukla başarırsınız.

Ama kesinlikle Sabretmeniz gerekiyor..

 

 

Röportaj - İhsan Tekin.

 
Toplam blog
: 22
: 95
Kayıt tarihi
: 27.02.21
 
 

Röportaj benim hayatım.. Gazetecilik İse Aşık olduğum tek meslek...  Güzel yazılar çok yakında.. İs..