Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ekim '07

 
Kategori
Güncel
 

Kardelenler

Kardelenler
 

‘’Kardelen Ayşe… Kardelen Ayşe… Ne yapıyorsun, bize söyle.’’

‘’Hayalimi yazıyorum, öğretmen olmak istiyorum.’’

Bu sesleri her gün televizyonlarınızdan defalarca duyuyorsunuzdur. Gözleriniz dolmadı mı hiç bu hikaye karşısında? Karları bile delerek hayat bulan bu güçlü, güzel kardelen çiçekleri gibi, okuma imkanı bulamayan yüzlerce genç kız karanlıkları delerek çiçek açıyor. Hatta Ayşe’nin yaptığı gibi yeni kardelenlere hayat veriyor.

Kendim de henüz 19 yaşında bir genç kız olmama rağmen bu kampanyaya elimden geldiğince destek vermeye çalışıyorum. Bir çok genç kızın hayalini yaşıyorum, öğretmenlik okuyorum ve yepyeni kardelenlere umut olabilir miyim diye düşünüyorum. Ayşe’nin sesi düşüncelerimden sıyırıyor beni.

‘’Bugün öğretmen oldum ben, sınıfımda kardelenler…’’

Ayşe Kulin’in yazdığı Kardelenler kitabını okuduğumda henüz liseye başlamıştım. O kadar etkilenmiştim ki kardelenlerin hikayelerinden… Turkcell’in Türkiye’nin kültürel gelişimine çok büyük katkı sağlayan bu muhteşem projesi, Sezen Aksu’nun kardelenler için verdiği konserler ve son olarak Ayşe’nin öğretmen oluşunu müjdeleyen Turkcell reklamı… İlk izlediğimde çok etkilendiğim ve bundan sonra o melodiyi her duyuşumda gözlerimin dolu dolu olduğu reklam…

Turkcell’in kardelenler için açtığı internet sitesinde Kardelenler kitabından örnek hikayelere yer veriliyor. Erzincanlı kardelen Fulya !8 yaşında. Fen bilgisi öğretmenliği okuyor ve fizikçi olmak istiyor. Lisans eğitimini tamamlayınca da doçentliğe kadar yükselmek istiyor. ‘’İnsan okusa da okumasa da bilinçli olmak zorunda.’’ diyor ve şimdiden doçentliğe kadar uzanacak eğitim yolunda emek veriyor, kendini geliştirmeye çalışıyor. Fulya bu düşüncelerle hem kendisinin hem de çevresinin kaderini değiştirecek kardelenlerden biri, toprağı delerek aydınlığa çıkmış, yüzünü güneşe dönmüş. Fulya’nın annesi şöyle diyor:

‘’On dördünde on beşinde var yok

Karnı burnında çocuk annelerdik

Çeşmeyle tarla beşikle kundak arasında

Çocuklarıyla birlikte büyüyen…’’

Sizler de sadece bir albüm ya da kitap alarak kardelenlere destek olabilirsiniz. Sezen Aksu’nun ‘’Kardelen’’ albümünü, Ayşe Kulin’in ‘’Kardelenler’’ kitabını alabilir ya da Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği İş Bankası Kuledibi Şubesi 727270 nolu hesaba bağışta bulunabilirsiniz.

Siz de bir ışık yakın. Bir genç kız daha toprağı delerek aydınlığa çıksın, yüzünü güneşe dönsün, aydınlık bir gelecek hepimizin olsun.

 
Toplam blog
: 11
: 1148
Kayıt tarihi
: 05.03.07
 
 

Kırklarelili'yim. Uludağ Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği 2.sınıf öğrencisiyim. ''Sence yazar..