Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Necip Köni - Adana / TR

http://blog.milliyet.com.tr/necipkoni

22 Temmuz '08

 
Kategori
Gelenekler
 

Kardeş Azerbaycan ve lisanı

Kardeş Azerbaycan ve lisanı
 

AZERBAYCAN-BAKÜ'de BİR DEVLET DAİRESİ İNŞAAT LEVHASI....


Sevgili (MB) Milliyet Blog ve Antidepresan T.A.Ş Arkadaşlarım... Merhabalar!


Evet, daha öncede bahsetmiş olduğum gibi Azerbaycan milleti (xalqı) bizleri çok çok seviyor demiştim, hatırlayacağınız üzere... Biz Türkiye olarak bu sevgiyi çok akıllıca kullanabiliriz. Düşünebiliyor musunuz..?
Taksicisinden.aşcısına kadar... Müdüründen, işcisine kadar "Biz, özümüz bir millet, iki dövlet (devlet) sloganı ile zaten her yerde bizleri övüyorlar.(AZERBAYCAN=TÜRKİYE) düşüncesi hepsinin zihnine yer etmiş adeta...

Daha önce, (MB) Milliyet Blogda yayımlanan ;

Videolarim "Necip Koni.. Azerbaycan`da incelemelerde bulunuyor." yazımın eki olarak ;

. BAKU`deki TURKiYE YARI FiNAL SEViNCi

seyiredecek (izliyecek) olursanız şayet, Azerbaycan-Bakü'deki sevincin göstergesi kendiliğinden ortaya çıkıyor..

Bakü'de bir arkadaşımın yanına giderken, yolda bana göre çok enteresan bir yazı gördüm ve hemen fotoğrafını çektim.(Yukarı sağ baştaki blog fotoğrafım). Resimdeki yazıyı Türkçe karaekterlerle yazıyorum aynen buraya...

B U R A D A
AZEeRBAYCAN RESBUPLİKASI
XÜSUSİ DÖVLEeT MÜHAFİZEe XİDMEeTİ
HÜSUSİ RABİTEe VEe TEXNİKA İDAREeSİNİN
İNZİBATİ BİNASI TİKİLİR

NOT***Hatırlamada fayda görüyorum, Azerbaycan alfabesi (32) harf olup, bizdeki (29) harfe ilaveten
x=HI.......Q-q=GII......(Ters-e)=Ee gibi okunuyor...

Gelelim yukarıdaki yazının, bilebildiğim kadarı ile tercümesine...

B U R A D A
AZERBAYCAN CUMHURİYETİ
ÖZEL DEVLET KORUMA HİZMETİ
ÖZEL KONTROL VE TEKNİK DAİRESİNİN
DENETLEME BİNASI İNŞAA EDİLİR

Zaten, ileri zamanlarda Azerbaycan'a yolu düşeceklerin mutlaka bir Azerbaycan-Türkçe (LÜĞAT=SÖZLÜK)
yanlarına almalarında, büyük faydaları olur diye düşünürüm.Gerçi birbirimizi çok çok iyi anlayabiliyoruz, sözlük olmadanda.Şimdi sizlere aşağıda biraz Azerbaycan kelime ve basit cümlelerinden oluşmuş küçük bir demet suanayım arzu ederseniz.?

Temel bazı kelime ve cümleler:

Ekmek: Çörek
Yoğurt: Gatık
Domates: Pamidor
Salatalık: Hıyar
Anahtar: Açar
Para: Pul

Konuşmak: Danışmak (İyi konuşur : Yahşı danışır)
Bulmak: Tapmak
Anlamak: Başa düşmek
Anladın mı: Başa düştün?, Anladım: Başa düştüm vs.
İyi: Yahşı, Kötü: Pis (Bizdeki pis anlamında değil, doğrudan kötü anlamındadır)
Doğru: Düz (Doğru konuş: Düz Danış)

Varmak, ulaşmak : Çatmak

İstasyon : Stansiya
Tren : Katar (Qatar)
Terminal : Vagzal
Araba : Maşin
Otomobil : Avtomobil
Otobüs : Avtobus
Havlu : Dermal
Çatal : Çengel
Eczane : Aptek
Düğün : Toy
Perol boru hattı : Neft boru kemeri
Odana geldim : Gelmişem otağına
Günaydın: Sabahınız heyr
Selam: Salam
Allahaısmarladık: Sağol, Helelik, Salamatla
İzninizle kendimi tanıtayım: İcaze verin özümü tagdim edim
Nasılsınız: Necesiniz?
Teşekkürler, iyiyim: Sağol, yahşıyam.
Bunun fiyatı nedir: Bu neçeyedir?
İnmek : Düşmek
Düşmek : Yığılmak
Çarpışmak : Tokuşmak
Zili çalmak : Zeng vurmak
Elektrik : Işık
Kişi : Nefer
Yıkamak : Yuğmak
Yüzmek : Çimmek
Gibi : Kimi
Nerede.? : Harada.?
Nasıl.? : Nece.?
Durun, burada ineceğim: Sakhlayın, düşen var.
Ne zaman?: Ne vakht (vaxt)
Saat Kaç: Saat neçedir?
Saat 3'ü 10 geçiyor: Saat 4'e 10 işleyip
Lütfen, rica ederim: Hahiş edirem
Dövizi nerede bozdurabilirim: Valyutayı harada deyişebilerem?
Sabah erken bekliyorum: Seher tezden gözlüyrem

Belki hiç belli olmaz, günün birinde benim gibi Azerbaycan'a yolunuz düşerse şayet, bu kelimeler ve kalıplarla kısa sürede adapte olursunuz ama yine de önden bilgi sahibi olduğunuz takdirde rahat edersiniz diye düşünürüm..

Şunuda aklınızdan hiç çıkartmayınız, Azerbaycan Hazar denizinin "Orta doğusu" , yani 30-40 yıllık petrol ve gaz memleketi.Bunu da çok çok iyi değerlendirmeliyiz diye bir daha düşünürüm doğrusu...

Sizlere bol bol sevgiler ve saygılar sunarım, efendim....

NECİP KÖNİ - ADANA / TR

RESİM * Necip KÖNİ - Arşivi

 
Toplam blog
: 298
: 8548
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

Necip KÖNİ - İnşaat Mühendisi olup, güzel sanatlar onun bir hobisidir. Resim yapmak (karakalem çalış..