Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '08

 
Kategori
Şiir
 

Kardeş bi kalem alabilir miyim (2)

Aslında leş gibi sıcaktı ya hava, bana şimdi sanki o zamanlar daha serinmiş gibi geliyor.

Eskilerin dediği gibidir belki de –o zamanlar bu kadar beton yoktu-

Malum yerde, malum içeceklerimizle oturmuş malum konuları konuşuyorduk.

Gençtik ya daha!

Tamam; okuldan yeni gelmiş çocuğun güvenli, ılık camlardan yağmuru seyretmesi gibi bakmıyorduk hayata belki

ama bu kadar da değildi üzerimizdeki yük.

...

ara ara ‘şişe toplayıcılar’ yaklaşırdı yanımıza

‘Efenim sayın abijim boj şişeniz...’

bilirsin çoğu emekli müzisyendir onların,

ordan gelir ya zaten bu zorlama kibarlıkları

‘sayın abijim müteşekkirim’

‘arz-ı hörmet...’

...

sen çoğu zaman kırmızılar giyerdin

ıslak gözlerini süzerek, gülerek

nefesine kardığın

ve benim çoğunu bilmediğim Rumeli türkülerini getirir şarap şişelerinin yanına
birazdan havalanmak üzere usulca bırakırdın.

O türküler, deniz kokusu, kırmızılar ve sen.

Ben bir anda neden ayrıldım hepinizden?

...

şimdi, yıllar sonra malum yerde, malum içeceğimi içerken

düştü aklıma bir Rumeli türküsü

uzunca soluyup denizdeki havayı, yüzümü kaldırdım kentin ışıklarına doğru.

Eski sevgililer bazen arar insanı

Ama hiç aramayan, iz bırakmayan eski sevgililer vardır ki

Ah gülüm

Onların tadına doyum olmaz

...

bütün şişe toplayıcılarının selamı var.

Bilirsin onların çoğu emekli müzisyenlerdir ve bu malum yer filler mezarlığı misali hepimizi kucaklayacağı günü bekleyecek.

Okan Ünver

 
Toplam blog
: 104
: 489
Kayıt tarihi
: 06.03.08
 
 

1978 doğumlu Antalyalı bir müzisyenim, devamını ben de bilmiyorum..