Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Kardeş Türküler grubundan yeni bir proje: Gayda İstanbul!

Kardeş Türküler grubundan yeni bir proje: Gayda İstanbul!
 

"GAYDA İSTANBUL" GRUBU


Boğaziçi Gösteri Sanatları Topluluğu (BGST) bünyesindeki "Kardeş Türküler" grubunu bilmeyeniniz varmıdır bilmiyorum. Ben yakından bilir ve çok da severim.. Benim kardeşim Fehmiye Çelik'te bu grubun solistlerindendir. Kendisi neredeyse 2 senedir yeni bir projeyi kotarıyordu. Nihayet uğraşlarının sonuna geldi ve İstanbul Çingenelerinin katkılarıyla enfes bir grup çıktı ortaya: GAYDA İSTANBUL... bir güzel haber de şu; 24 Ocak'ta Taksim Balans'ta akşam sahneye çıktılar... Harika bir performans ve tüm detayları düşünülmüş bir gösteriydi... Çıkaracakları albüm öncesi ilk kez kamuoyuna sundukları konserle albümün gelecekteki akibeti hakkında olumlu ipuçları verdiler. hepsini kutluyor ve gözlerinden öpüyorum...

davetiyede şunlar yazıyordu:

"İstanbul, bir büyük şehir... Geniş, uçsuz bucaksız... İstanbul'a Balkanlardan gelen, her zaman 'soğuk hava dalgası' olmaz a!..

<ı>Göçmen kuşlar gibi insanlar da göçer gelir İstanbul'a..."

Ve biraz grup hakkında malumat:

GAYDA İSTANBUL, Kardeş Türküler ve 45'lik Şarkılar çalışmalarında edinilen deneyimlerin yanı sıra, İstanbul'da yaşayan Çingene müzisyenlerle yapılan çalışmaların ışığında, Balkanlardan Trakya'ya ve oradan İstanbul'a uzanan kültürel bir iklimin izlerini sürüyor. Bu izlerin yol göstericiliğinde, güncel temalar içinden yeni müzikal ifadeler geliştiriyor. Balkan ve Çingene müziklerinin geleneksel enstrümanlarından olan keman, klarinet ve darbukanın, elektik gitar, bas gitar ve davulla oluşturduğu birliktelik, projeye sıcak bir <ı>sentez havası katıyor. Bu topraklardaki coşkulu ritimler ve ezgiler, Gayda İstanbul'da, dünyanın başka müzikleriyle buluşuyor.

İstanbul'da yaşayan Makedonya göçmeni solist Fehmiye Çelik'in öncülüğünde, yer yer <ı>kabare üslubuna yaslanan denemelerle farklı bir sahnelemenin ipuçlarının da verildiği proje üyeleri şunlardan oluşmakta:

GAYDA İSTANBUL:

Fehmiye Çelik: solist
Tevfik Çekiç: keman

Şükrü Tırkış: klarinet

Deniz Demirtaş: vokal

Cihan Mürtezaoğlu: elektrik gitar

Ayhan Akkaya: bas gitar

Basri Özkaraağaç: darbuka

Onur Başkurt: davul


 
Toplam blog
: 34
: 4474
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Kendimi bildim bileli hiç saf su içmedim... ÇAY benim abu hayat suyum... İnce belli bardakalar çabuk..