Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '17

 
Kategori
Deneme
 

Kardeşşş şşş bir şey diyecektim de

Kardeşşş şşş bir şey diyecektim de
 

Bakarım sağıma soluma göremem kendimi gölgelerde bile...


gece leylak ve tomurcuk kokuyor
yaralı bir şahin olmuş yüregim
uy anam anam, haziran da ölmek zor
calışmışım onbeş saat
tükenmişim onbeş saat
yorulmuşum, acıkmışım, uykusamışım ...

...........Hüseyin Korkmazgil

Sabah sabah aklıma geldi. Çalışmışım onbeş saat çalışmışım onbeş saat derken bir de haberlerde ne göreyim Reina saldırganı Masharipv'un yanında yakalanan 3 kadının ona ödül olarak gönderildiğini okudum.

Ödül ! Kadın ! kadın ödül.. ödül kadın !

Sonra düşündüm 8 Mart'ta dünya Kadınlar Günü yaklaşıyor, kadın hakları diye bas bas bağrınacağız o zaman bu kadına benzeyen kadınlar kim ? Kadın olarak kabul etmiyorum başka bir isim versinler bu mahlukatlara.

Gerçekten onbeş saati buluyor çalışan kadının mesaisi. İşten çık koş koş eve git yemekti, çay servisi, bulan da meyve servisi, duştu, orası Muş'tu derken sabah 7,30 akşam 11,00 mesai bitti. Ha evlilerin ki bu kadarla kalmıyor  devam ediyor .

Emekçi kadınların hakkı ödenmez ...Onlar için 8 Mart !

O zaman hak etmeyen kadınlar günü de olmalı.

Dün servis aracı ile yokuş aşağı iniyoruz araçın marşı bozulmuş 3 kız çocuğu daha üç dört yaşlarında yokuş sonunda oynuyorlar. Anneleri kapı önüne çıkmış bir güzel yayılmışlar. Yokuş aşağı inerken ya şu kadınlar çocuklarını neden yoldan çekmiyor diye söylenmeye başladım. Ablalar istifini bozmadı bile. Allah korusun o çocuklardan biri kaçamasaydı bu sefer üstümüze atlarlardı.

Bazen turlarla geziyi çıkıyorum. İzliyorum ve duydukça aaa agzım bir karış açıkta kalıyor. Gerçekten çok modern olmuşuz. Modernlik değil aslında boynuzlu olmuşuz. Adam yandan yandan kesiyor, kadın salınıyor. Bu kim o kim dediğimde bu o adamın eski sevgilisi.

--Cıx cıxx ne işi var evli barklı adamla ne güzelde kadınmış.

-----Yok kızzz kadın da evli

--Aaa gerçekten mii alla alla beynim yanıyor. Adam evli kadın evli evdekiler evde bunlar burada evdekiler ne yapıyor , onlar da mı sevgilileri ile değillerse bunlar niye böyle diye diye beyin sinyallerim arıza bildiriyor.

Ailesine, kocasına, çoluk çocuğuna sıkı sıkı sarılmışlar kadın ise bu kadınlar kim ? Erkekleri geçtim artık onlar hepten uçmuş. Kimi antropozdan kimi gözü açlıktan kimi de puştluktan neysee.

Kiminin eli yağda balda, kiminin eli akşam pazarının yığınlarında

Kimi yare bakar kimi bakana bakar

Avare bir dünya bugün var yarın yok misali anı yaşa denmelere inat doğru yaşamalı ...

Bu tür insanları kenarı itelediğimizde gerçekten kadın hakkı diye bir hak var mı? Yok !

Kadına haklar var da aldıkları yok. Sözler ile veren çok.

Benim ailem de dahil çoğu ailede kadınlar ikinci sınıf..

Herkes hak ettiğini yaşar diye bir söz de var mı? Var !

Bazen bu sözde şüpheye düşsem de zaman zaman doğru da diyorum. Geçenlerde arkadaşıma ya bu söz saçma değil mi ? dedim. Neden dedi..Biz hak ettiğimiz hayatı mı yaşıyoruz, kabul etmiyorum bu sözü dedim.

--Herkes seçimleri ile yaşıyor ve yaşamaya devam ediyorsa hak ettiğini yaşıyor demektir dedi.

İyi de şaşar beşer seçimmlerde yanılır insan demeye çalışsam da, aklıma gözlerini dikmiş bakıyor gibi geldi. Hay ben bu aklıma ne diyeyim deyip işi şakaya vurdum.

Verdiğimiz örnekler başka örnekler yanında masum kalabiliyor diye cümlelerimi bitirmeye hazırlanıyordum ki...

Kapıdan hışımla onbeş-onaltılı yaşlarda erkek çocuğu daldı. Nasıl heyecanlı nasıl acelesi var ve nasıl panik !

---Abla poşet var mı abla poşet var mı ? şöyle biraz büyük !

Yüzüne baktım yok ablacım dedim  ...

Hışımla kapıdan çıktı.

Ve içim paramparça oldu bu çocuklar bizim !

Poşet arıyor çünkü kafa güzel vakti glemiş tiner çekecek.

Öyle çoklar ki öyle çoğaldılar ki, herkes, hepimiz görüyoruz. Ortalıktalar artık bizlerse sadece bakıyoruz !

Neresinden yansam bilemedim ki çocuklar ahh çocuklar ....

''gece leylak ve tomurcuk kokuyor'' geceye sarıl

Geceye sarılasım geldi ...uyuyunca düşünülmüyor değil mi ? Ya da uyuyunca herşeyden kaçılıyor.

Belki de uykuyu o yüzden çok seviyorum. Gündüz beynim yanıyor. Ruhum sanki bedenimi terkediyor. Kendimi bulamıyorum acıtan yaşanılanları gördükçe yaşamın içerisinde kayboluyorum. İnsan yanlarım ağlıyor.

Çocukların halini gördükçe hak etmeyen kadınlar gününü de kadınları da erkekleri de geçtim

Kardeşşş....Nerede bu çocukların ana babası, analık babalıkta mı öldürüldü ?

Kardeşşş...

 ^^^^ ^''İnsan olarak yaşamak zor ....


 

 

 

 
Toplam blog
: 175
: 775
Kayıt tarihi
: 20.10.07
 
 

9 Eylül Üniversitesi Maliye bölümü mezunuyum. Şiir dünyam, bir tane kitap çıkaracağım dedim ve  b..