Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '08

 
Kategori
KOBİ
 

Kargo şirketleri hakkında

8 yıldır internet ticareti yapıyorum.

Böyle olunca zorunlu olarak, meslektaşlarım ve ben özel kargo şirketlerini kullanıyoruz.

Bu şirketler, tüketiciyi istismar eden bir tutum içinde.

En son, 1 Temmuz 2008 tarihinde, Harbiye’den Kasımpaşa’ya gönderilmiş, 100 gramlık bir paket için 4 YTL aldıklarında isyan ettim. Şirket adı vermiyorum. İnanılmaz laubali bir tutumla karşılaştım. Düşük ücretli ve eğitimsizler için bir iş. Öyle olunca işgörenler, müşteriyi hiç ciddiye almıyorlar.

Eskiden böyle değillerdi. Son 1-2 yıldır, aralarında fiyat karteli oluşturmuşa benziyorlar, çünkü 3 yıl önce 2/1 oranında değişebilen fiyat farkları ortadan kalktı ve bir anda standartlaştı.

1 kamyon, yukarıda yazdığım mesafeyi yarım ila bir saatta alır ve 2 ton taşır. Bu, 80.000 YTL’lik kargo ücreti demek. Kamyonların indirme ve yüklemelerine çok tanık olduğum için, her şubeye günde birden çok kamyonun gelip gittiğini biliyorum. Toplamı kimbilir ne eder.

2006’da 2 kez ev taşıdım ve hammaliye şirkete aitti. Her ikisinde de yalnızca 200 YTL ödedim. Bir ev dolusu eşyadan söz ediyoruz: Oturma odası takımı, yatak odası takımı, bilgisayar takımı, buzdolabı, çamaşır makinesi, 1.500 de kitap. 2 yıl öncenin 200 YTL’si bugün 250 YTL ya eder, ya etmez. İkisini siz karşılaştırın.

Konu hakkında, Tüketicileri Koruma Derneği’ne başvurmayı düşündüm. Ancak tüm şirketler faturalı çalışıyor, yani bu parayı devlete gösteriyor. Şimdiki durumuyla hukuksal bir açık olsaydı, devlet zaten dava açardı ya da ceza keserdi.

Durumu ticaret ahlakına uygun bulmuyorum. Onun için oturup, bu metni yazdım. Onlar da istediklerini düşünürler veya yanıt verirler.

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..