Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '07

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Kargo taşımacılığına dikkat

Kargo taşımacılığına dikkat
 

Maliye bakanlığının 2008 yılı için kayıtdışı ekonomiyle mücadelesinde, vatandaş olarak bizlerinde katkıda bulunması son derece önemlidir.

Kayıtdışı ekonominin yapılma şekillerinden biri olan kargo ile mal gönderme işleminde, maliyeye bir öneride bulunmak istiyorum. Bilindiği gibi kargo taşımacılığı ülkemizde çok önemli bir yer tutmaktadır, bazı firmalar faturasız sattığı malları kargo ile gönderirken, gönderici olarak hayali isim veriyorlar ve kargo çalışanı o verilen gönderici ismine göre kendi gönderi faturasını kesiyor, alıcıda anlaşmalı olduğu için malının kimden geldiğini biliyor, kayıtdışı alım satım bu şekilde yapılıyor, burada maliye yetkililerine sesleniyorum Kargolara sıkı denetim getirmelisiniz, gönderiyi yapan kişinin mutlaka tc kimlik numarasının kargo faturasına yazılmasının şartını getirmelisiniz ! bu çok önemli bir kayıt dışı gönderi engelleme yöntemidir.

Borçlu mükellefin Bankalardaki paralarına el koyma yerine kayıtdışına giden yolları kesmelisiniz, el koyma(haciz)mükellefi zor durumda bırakıyor çeklerini ödeyemiyor ve mal alamıyor, üretim yapamayıncada hem mükellef, hem çalışanlar zor durumda kalıyor.

 
Toplam blog
: 7
: 4530
Kayıt tarihi
: 25.12.07
 
 

1965 istanbul doğumluyum, Lbm eğitim merkezinde, bilgisayar işletmenliği ve genel muhasebe eğitimi a..