Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '17

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Karidesin küçüğü ' ÇimÇim '

Karidesin küçüğü ' ÇimÇim '
 

Herkese merhaba, 

Mutlu haftalar olsun. Bir İzmirli olarak deniz ürünlerine düşkünlüğüm malum :) En sevdiğim ara sıcaklardan bir tanesi olan çim çim'in yapılışını sizlerle de paylaşmak istedim. Çim çim karidesin küçüğüdür. Ve ben jumbo karideslerden ziyade bu minicikkk deniz ürününü daha çok seviyorum. Dondurulmuş olarak hazır ürünü vardır mutlaka ama ben bizzat balıkçı abilerimizden gidip alıyorum. Tazecik, mis gibi. 

Malzemeler;

Karides çimçim, sarımsak, pul biber, tereyağı.

Yapılışı;

*Çimçimlerin kabuklarını soyup güzelce yıkıyoruz.

*Çok değil sadece 4-5 dakika haşlıyoruz. (Fazla haşlamayın erir. )

*Tavamızı alıyoruz ve boooollllca tereyağını koyup sarımsakları küçük küçük doğrayıp 3-5 tur çeviriyoruz.

*Haşladığımız çimçimleri de ekleyip üzerine pul biberi ilave edip 2-3 kere karıştırıyoruz. (Çok karıştırmayın dağılır. ) 

Bunu keyfinize göre istediginiz baharatla şenlendirebilrsiniz. Fakat ben sade ve sadece pul biberi yakıştırıyorum. Belkiiiiiii biraz karabiber. O güzelim tereyağına ekmeği bandırmayı unutmayın :)

Afiyetle. 

 
 
Toplam blog
: 27
: 307
Kayıt tarihi
: 06.12.16
 
 

Baktım ki kilo veremiyorum. Ben de yemeği seçtim :) Gezmeyi, yeme içmeyi seven eski bir bankacı, ..