Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '08

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
1409
 

Karikatür ayıbı

Karikatür ayıbı
 

+18


Reklam kampanyası için çizilen karikatürü Zaman sansürleyerek yayınlamış.

Karikatürist Emre Ulaş, "Çeşitli gazetelerde reklam amaçlı yayımlanan
8 Ağustos tarihli karikatürümü 'Zaman bazı bölümlerini sansürleyerek yayımladı.

Böyle bir sansürle hiç karşılaşmamıştım. Hergün 'düşünce özgürlüğü ve demokrasi'yi içini boşaltıp ağızlarında sakız yapanların gerçek yüzlerini bir kere daha ortaya koymuşlardır" diyor.

Malum gazetenin yönetmen yardımcısı ise sansür için, "Karikatür gözümden kaçmış, gece yazı işlerinden aradılar, söz konusu karikatüre okuyucuların büyük tepki gösterebileceği konusunda beni uyardılar.

Ben de karikatürün biraz belirsizleştirilebileceğini söyledim."açıklaması getiriyor.

İşte gelinen nokta.

Bundan sonrası da meçhul.

Üşenmeyin, arayın bulun bu sansürlenen karikatürü görün, gerisine siz karar verin.

Geçtiğimiz anneler gününde de bir reklama sansür uygulanarak,
fotoğraftaki bayanların kıyafetleri kapatılmıştı.

Zaten çalışmakta zorlanan beynim durdu, dilim kilitlendi.

Şimdi bu yazının devamını nasıl getiripte, nereye bağlayacağım bilmiyorum.

Yahu, madem sakıncalı bir karikatür, bizim kitlemizin ahlakını bozar bu gibi şeyler dersin, yayınlamazsın.

Yok mu böyle bir yetkiniz?

Ama para tatlı değil mi?

Not: Emre Ulaş'ın o 'ahlak dışı' karikatürüne bu yazıdan sonra bakmazsanız ölümü görün.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Boyle guzel yaziyi nasil bitirmissiniz oyle. Bakmadigim yer kalmadi bulacgim diye :)) selamlar.

Beyhan BiÇKİN KOZANOGLU 
 10.08.2008 21:22
Cevap :
Sayın Kozanoğlu, o karikatür 'es' geçilmemesi gerekirdi. 'Dikkat' çekerek ne günlere geldiğimizin belki hatırlatması olur düşüncesiydi. Saygıyla.  11.08.2008 5:26
 

Seriat yönetimlerinde yönetime, yani mollalara karsi gelmek Allah'a karsi gelmek sayilir. Dolayisiyla fikir özgürlügü falan diye bir sey yoktur. Demokrasi, fikir özgürlügü, giyim özgürlügü gibi kavramlar seriatçilar için sadece istenen duraga götüren bir tramvaydir. Zaten fikir ve elestiri özgürlügü olsa o kadar ilkel dogmalar insanlarin kafasinda barinamaz. Insanlari çagdisi dogmalara inandirmanin tek yolu sansür ve baskidir.

Mustafa Tümener 
 10.08.2008 17:21
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 661
Toplam yorum
: 1170
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 837
Kayıt tarihi
: 15.04.08
 
 

Atatürk, cumhuriyet ve Türkçe sevdalısıyım. Hayatımda hiçbir konu veya olay karşısında 'keşke' de..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster