Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '07

 
Kategori
Mizah
 

Karikatür

Karikatüre ilgim epey eskidir. İlgi diyorum ama sadece izleyici olarak. Bir kaç kez çizme deneyimi yaşadım, hatta bir tanesi yıllar önce GIRGIR dergisinde yayınlandı. Zaten beni de çizmeye orada amatörler yer verilip çizgilerinin yayınlanması cesaretlendirmişti.

Yıllar önce bir gazeteni eki olarak yayınlanan USTURA dergisi beni mizaha ve karikatüre yakınlaştırdı. Sonra rahmetli Süavi SUALP’IN SALATA dergisi iyice içine çekti beni. Aynı yıllarda ÇARŞAF mizah dergisi de vardı yayında. AKBABA zaten o yıllara dek varlığını sürdüren bir ekoldü bizim için. Ama ben her nedense ona bir türlü ısınamamıştım. Çizgileri, çizerleri, sayfa yapısı her şeyi ile itici gelirdi bana. Ama benim böyle düşünmem tamamen kişiseldir. Yoksa onun mizah hayatındaki yeri ve işlevi tabiî ki yadsınamaz. Düşünün ki o dergi Türkiye’nin tarihi ile aynı yaşta idi. Orada yazan ve çizenler olmasa idi mizahımız bu seviyede olamazdı.

GIRGIR dergisi benim kuşağımın bir idolü en vaz geçilmez olgusuydu. Gündemi o oluşturur, kimsenin söylemeye cesaret edemediklerini o söylerdi. Tirajı şimdi hayal bile edilemez sayıda idi. Karnımızı doyurmak için harcayacağımız paraya dergimizi alırdık. Dergimiz diyorum, çünkü onu çok ama çok benimsemiştik. Çıkacağı günü iple çekerdik.

Bazen yayını yasaklanır, bazen baskı yapacak kağıt bulamazdı, bazen de mürekkep. Ama o çılgın adam, rahmetli Oğuz ağabey ne yapar ne eder dergiyi çıkarırdı her defasında. Çok satılsın diye çıplak kadın resimleri kullanılmazdı dergi kapaklarında. Ama yine o dergi kapaklarında Türkiye vardı. Türk halkı ve onun gerçek gündemi vardı.

Şimdi hiç mizah dergisi okumuyorum. Ama mizahtan koptum mu? Hayır. Sadece cinsel sömürüyü ön planda tutan, ya da ayrımcılık tohumları eken dergileri sevmiyorum.

Zaten bu yüzden ne yeni GIRGIR’LAR, ne de yeni Oğuz Aral’lar var.

İyi ki o zamanlarda yaşamış, o günlere tanık olmuşum.

 
Toplam blog
: 405
: 914
Kayıt tarihi
: 19.04.07
 
 

Okumayı ve kendimce yazmayı severim. Samimi eleştirilere açık biriyimdir. ..