Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '16

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

KARIN YAĞLANMASI NASIL ÖNLENİR ?

KARIN YAĞLANMASI NASIL ÖNLENİR ?
 

KARIN YAĞLANMASI NASIL ÖNLENİR ?

Kişilerin fazla kilolarının olması sağlıksız olduklarına işaret değildir ve buna karşı normal kilolarında olması da sağlıklı olduklarının göstergesi değildir. Sağlıklı kiloda olmak demek vücut yağ oranının olması gereken sınırlar içerisinde kalması demektir. Kadın veya erkeklerde fazla olan yağ kütlesi genellikle karın bölgesinde toplandığı için ve sağlık açısından risk oluşturduğundan bunun önüne geçilmesi gerekmektedir. Evde çok kolay bir yöntemle bel çevrenizi ölçerek risk gurubunda olup olmadığınızı belirleyebilirsiniz.

Bel çevresi; Erkeklerde 102 cm.

                   Kadınlarda 88 cm. ‘i geçmemelidir.

Genel olarak sağlıklı beslenme ve düzenli spor tüm vücut yağlanmamızı azalttığı halde özellikle karın yağlanmasını  azaltmak için yapabileceğimiz şeyler mevcuttur. Bunlar;

·         Şekerli yiyecekleri sınırlı miktarda tüketmeye çalışın. Sıvı şeker yani şekerli içecekler kan şekerini çok hızlı yükselterek insülin salınımını arttırıp karın bölgesinde yağlanmayı hızlandırdığı için hiç tüketmeyin.

·         Diyetteki karbonhidrat miktarını size uygun olan miktarda tüketmeye özen gösterin. Özellikle beyaz undan uzak durmaya çalışın.

·         Tüketmeniz gereken protein miktarını asla azaltmayın ve kaliteli protein tüketin (yumurta, et, süt, yoğurt vb.)

·         Alkol karın yağlanması yapar. Alkol alacaksanız da alkol oranı en düşük olan şarabı tercih etmelisiniz. Alkolün kalori oranı yüksektir. 1 gram alkol 7 kaloridir. Alkolden alınan bu kalori vücut tarafından, enerji kaynağı olarak kullanılamaz ve yağ olarak depolanır.

·         Yağı tamamen hayatınızdan çıkarmayın ama sağlıklı yağ kullanın (zeytinyağı, Hindistan cevizi yağı). 1 gram yağ 9 kaloridir. Yağ oranı yüksek gıdaları az porsiyon ve seyrek tüketin. 

·         Karın yağlanmasını önlemek için, ara öğün tüketmeye dikkat edin. Uzun süre açlık sonrası yemek de karın yağlanması yapar.

·         Pişirme yöntemlerinizi doğru seçin (Haşlama, fırında ve ızgara). Yağda kızarmış yiyecek tüketmemeye çalışın.

·         Özellikle çözünen lifli besinler kullanın (kurubaklagil, yulaf, lahana)

·         Düzenli egzersiz yapın özellikle karın bölgesini çalıştırın en azından her gün mekik çekmeye çalışın.

·         En az 2,5 litre su tüketin.

·         Yediklerinizin farkında olabilmeniz için günlük beslenme planınızı her gün gözden geçirin.

Karın yağlanmasını önlemek için, yukarıda yazdığımız önerilere bir ömür boyu uymaya çalışmalısınız.

 

Zayıflama ve sağlıklı beslenme bilgileri ve önerilerimiz için ;

www.slimmingcenterestetik.com

info@slimmingcenterestetik.com

Facebook :  slimmingcenterestetik

       Diyetisyen Nurdan Çeliktaş

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 45
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 281
Kayıt tarihi
: 28.11.14
 
 

01.02.1974 tarihinde ve İstanbul’da doğan Nurdan Çeliktaş, 1991-1995 Hacettepe Üniversitesi Besle..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster