Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '06

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Karınca kararınca

Karınca kararınca
 

Ben yumurtadan yeni çıktım. Bir süre kreş adını verilen bölümde kalmalıyım. Bizim yuvamız çok büyük ve çok geniş yiyecek depolarımız var. Evimizin girişi süpürgelik denilen duvar dibine çakılı bir bölümün altında. İnsanların ev dedikleri, o inanılmaz büyüklükteki yuvalarının duvar diplerinde hep bu tahtalardan çakılı oluyor. Onun altı ise bizim için çok konforlu. Fakat yakında kendi evimize taşınacağız. Kraliçemin söylediğine göre büyüyünce ben de yemek toplamaya çıkacağım.

Kraliçemizin bize insan dediği,o hayal bile edemeyeceğimiz büyüklükteki yaratıkların bizi görmemesi gerekiyor. Ben hiç insan görmedim, zaten görmemem gerekiyor. Çünkü onlar bizden hoşlanmıyor, gördükleri zaman yok etmeye çalışıyorlar.

Onlar bize ''karınca'' derler.

Artık gençlik çağıma geldim. Öğrendim ki biz çok düzenli bir toplumuz. 80 milyon yıl önce türediğimiz söyleniyor. 65 milyon yıl önce kendi irademizle sosyalleşme başlamış. Yaşayan canlı çeşitleri içinde en kalabalık nüfusa sahip olan biziz.

İnsanların dünyasında 40 bebek dünyaya geldiği zaman, bizde 700 milyon bebek dünyaya geliyor.

Henüz genç olduğum için kardeşlerim gibi ben de kreşte bebeklerin bakımını ve şehrin temizliğini üstlendim.

Bebekleri beslemek ve şehrimizi temiz tutmak için de çok çalışmalıyız. Tabii yuvamızı korumak, savunmak da bizim görevimiz. Bazen insanlar bizi kovalamak için üzerimize su dökermiş, hatta eskiden bu yüzden boğulanlar bile olmuş. Neyse, artık yüzebiliyoruz.

Artık yeterince deneyimliyim, kolonimiz ve yeni gelecek yavrular için ben de yiyecek toplamaya çıkıyorum. Bıraktığımız kimyasal maddeler ile haberleşiyoruz. Bir yere giderken bıraktığımız kokumuzdan diğer arkadaşlarımız nereye gittiğimizi anlıyor.

Hep acele etmeliyim çünkü her an yakalanabilirim. Bugün bahçedeki köpeğin düşürdüğü kırıntıları toplayıp yuvamıza getirdim. Sonra bahçede kahvaltı eden ailenin düşürdüğü kırıntılardan topladık arkadaşlarımla. Etrafa dikkatle bakmak ve antenlerle havayı hep kontrol etmek gerek.

Aslında insanlar bizi öldürmeye çalışacaklarına, örnek almaya çalışsalar çok iyi olurdu.

Bakıyorumda onların arasındaki kavga bizim aramızda hiç olmuyor.

Biliyorum, insanların bizim sosyal sistemimize erişebilmeleri çok zor. Bizde hiç kimse kendi çıkarını düşünerek çalışmaz, hep toplumumuz için çalışırız. Bu yüzden hep çok çalışırız ve çok işimiz olur. Herkes, herzaman üzerine düşenin en iyisini yapmaya çalışır.

 
Toplam blog
: 12
: 1469
Kayıt tarihi
: 24.06.06
 
 

33 yaşındayım ve sevgili kızım Mernuş ile yaşıyorum Galeride fotograflarını görebilirsiniz...