Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '06

 
Kategori
Felsefe
 

Karıştırdım

Karıştırdım
 

Benden istenen şeyler net ve belirli olmalı. Bana sitem etmek isteyen etsin ama bunun kimseye yararı olmaz. İnsanlar üzerinde etkim sonsuzdur. İnsanlarında benim üzerimde etkileri sonsuzdur.

Etkilediğim insanların sorumluluklarını üzerime almam. Etkilendiğim insanları da sorumlu tutmam. Herkes kendinden sorumludur.

Karıma bakıyorsam acıdığım için bakarım. Hadi bilemedin yararım için bakarım. Yani bana yemek yapar vs. Fakat temelde ta beynimin arkalarında benim ona bakmak zorunda değilim fikri vardır ve bu temel fikirdir. Kavga sırasında hemen bunu ortaya çıkarırım. Hatta kavga olmadığı zamanda, karımdan bıktığım zamanda bir şeyi bahane eder gene bu lafı söylerim.

Her şeyin merkezinde ben varımdır. Her şeyin merkezinde herkesin kendisi vardır. Birisi feryat ediyorsa bir şeyler elinden gidiyor demektir. Veya kazancı azalıyor demektir. Hiç kimse küfrettiği kimseyi elinden tutmak istemez. Salak mı bu?

Ucundan, kıyısından, çaresizliğinden, zayıflığından veya her ne ise bir sebepten dolayı beni terk etmeyen insanı ben severim. Çünkü her nedense onun merkezine ben yakınımdır. Onun merkezine yakın olmam demek, ondan olmam, onun kendisi gibi olmam, o olmam demektir. Bu da beni korur. Yani kendisini koruyan insan beni de korur. Çünkü ne yaparsan onu korumak için yaparım.

Ben birisine:

- "Hadi koçum, hadi aslanım, şunu yap bunu yap" neden diyeyim?

O demek ben demektir. Zarara uğrarsa dolaylı olarak ben de uğrarım. Onun mutlu olmasını isterim. O mutlu olursa dolaylı olarak ben de olurum. Çünkü merkeze yakınızdır. Hem o benim merkezime, hem ben onun merkezine. Onun zarara uğramasına yararım gereği razı olmamam gerekir.

Terk etmediğimiz insanlara acı çektirmek aptallıktır. Neticede esas acıyı kendimiz çekeriz.

Bunlar felsefedir.
Felsefe yaşama yön verir.
Felsefen nasılsa yaşamında odur.
Önce fikir değişir. sonra yaşantın.
Düşünmeden, konuşmadan yaşıyorsan, başkalarını yaşıyorsun demektir.

Bu da böyle bir yazıdır işte. Birisine değer verdiğim için yazdım...

 
Toplam blog
: 115
: 1244
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

Tek düşüncem yaşadığım dünyayı nasıl yorumladığımı başkalarının bilmesidir. Aslında yorumun özünde t..