Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Eylül '12

 
Kategori
Eğitim
 

Kariyer yapan Aile

Kariyer yapan Aile
 

Kariyer Yapan Aile


Anne, babaların, ebeveynlerin sevincini şu an hiç bir cümle tarif edemez herhalde. Çünkü evladı ya da evlatları üniversiteyi kazandı. Tek bir arzusu var ebeveynlerin, evladının üniversiteyi biran önce bitirip çocuğunun hayatını kurtarması. Belki verdiniz şimdiden “ Aman yavrum kendini iyi geliştir. Ne yapılması gerekiyorsa yap” telkinini ya da vereceksiz. Peki çoktan seçmeli bir sistemden gelen, çoktan seçmeli bir sınav ile üniversiteyi kazanan öğrencimize şıklar vermezseniz kendinisini nasıl geliştirecek.

Eğitim alanında çalıştığımız için birgün üniversite bir öğrencileri ile sohbet ediyoruz benim de üniversitede dördüncü yılımın başları, ve arzu ediyorum ki daha yeni başlamış arkadaşlara tavsiyede bulunayım üniversite yıllarını dolu dolu geçirsinler ki mezun olduklarında “Kariyerim ne olacak şimdi ? “ sorusunun cevabı hazır, hedeflerinde ilerlemeye devam etsinler istiyorum. Bu yüzden çok kapalı olan bir cümleyi kurdum

“Kendinizi geliştirin abim ” dedim.

İçlerinden bir tanesi;

“Ağabey birşey soracağım ama lütfen gülmeyin” sonra arkadaşlarına döndü “Lütfen sizde gülmeyin”

“ Ağabey kendini geliştirmek ne demek ?,Babam da bana sürekli kendini geliştir, geliştir diyor da ben ne demek olduğunu bilmiyorum”

Tabi hemen arkadaşlarından kahkalar, gülüşmeler geri kalmadı. Aslında o genç arkadaşım çok güzel ama çok da zor bir soru sormuştu. Her yerde duyuyoruz, kendini geliştir ama bu ne demek tam biliyor muyuz ?

Aileler olarak çocuklarımızın güzel bir kariyere sahip olmasını istiyoruz. Peki bir ebeveyn olarak onlar için neler yapıyoruz ya da profesyonel bir destek de bulunuyor muyuz ? Kariyer Yapan Ali yazı dizisinde bunlara değineceğim.
  

 
Toplam blog
: 26
: 1823
Kayıt tarihi
: 03.05.12
 
 

PUGEM Kurucu Ortak ve PUGEM Bünyesinde kişisel gelişim eğitimleri veriyorum. Çeşitli mecralarda k..