Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '06

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Kariyerim’ den hala hiçbir haber yok!

Kariyerim’ den hala hiçbir haber yok!
 

Kariyerim Nerde?

Kariyerim’den hala hiçbir haber yok!

Üzgünüm... İnanın kendime değil, kaybolan kariyerime üzülüyorum. Acaba nerde, kimlerin elinde, ona iyi bakıyorlar mı? Değerini farkındalar mı? Ben ona her zaman çok iyi baktım, çok özel an/ ı/ larımız var. Son zamanlarda biraz fazla değişim yaşadık, yorulduk, ama uyum içindeydik, ençok yapmayı istediğim işe sahip olmak, sevdiğim işi yapabilmek, en iyi yanlarımı işimde kullanabilmek içindi tüm çabamız...

Biliyormusunuz, yerine yenisini koymak hiç kolay değil, başına gelen iyi bilir...

Kayıp ilanını gören bir arkadaşım aradı, kaçmış olabilir dedi, çok şaşırdım! Neden kaçsın? Bu hiç aklıma gelmemişti, yoksa bir hata mı yaptım, bencillik mi yaptım...

İzin verirseniz bu satırlardan ona çağrı yapmak istiyorum.

Sevgili kariyerim, bugün sahip olduğum çok şeyi sana borçluyum, eğer, eğer seni kırdımsa affet, lütfen geri dön. Daha birlikte yapacak ne çok şeyimiz var...”

Gallup Araştırma Şirketi, dünyanın 63 ülkesinden 101 şirketteki 1.7 milyon çalışana, şu anda bir işi olanlara, en iyi yaptıkları şeyi işlerinde yapma fırsatına sahip olup olmadıklarını sormuş.

Sizce yüzde kaçı "evet" demiş olabilir?

Sadece %20'si, işlerinde yeteneklerini ve güçlü yanlarını kullanabilme fırsatına sahipler!

Bir fikriniz var mı? İnsanlar yeteneklerinin ve güçlü yanlarının farkına ne zaman varırlar, nasıl varırlar?

Benim için bu süreç biraz uzun (Acaba kariyerim kayıp mı? Kaçtı mı? Sizin düşünceniz nedir?) sürdü.

Yaptığım işi sevmek, sevdiğim işi yapmak, sevdiğim işi yaparken yeteneklerimi ve güçlü yanlarımı kullanarak başarı+ keyif+ mutluluk duygularını hissetmek ve paylaşmak.

Üstelik bu farkındalık yeni bir yolculuğun+ keşif macerasının da başlangıcı oluyor.

Kocaman yeni bir valize ihtiyacım var, bu yolculukta kullanacağım yeni kitaplar, ilişkiler, eğitimler, ve daha neler, neler...

Ben yolculuğa hazırım, lütfen arkamdan su dökmeyi unutmayın.

Küçük bir öneri

İşiniz ile ilgili en son ne zaman bir övgü+ eleştiri aldınız? Hangi konudaydı o övgü+ eleştiri? O anda neler hissettiniz?

Biraz daha geriye gidelim, çok değil, ilkokulun ilk yıllarına, en çok övgü+ eleştiri aldığınız konu neydi?

Güçlü yanlarımız ve yeteneklerimizin övgüye ihtiyacı var, zayıf yanlarımızın da gelişim için beslenmeye ve sevgiye. Fark etmeniz dileği ile.

Güzel bir + bir söz

“Kafanızın içinde beyin, ayakkabılarınızın içinde ayaklarınız var. Kendinizi istediğiniz yöne çevirebilir, yürütebilirsiniz.” - Dr. Seuss

 
Toplam blog
: 5
: 783
Kayıt tarihi
: 17.09.06
 
 

“Yaşamda heyecanını hiç yitirmeyen öğrenci, hiç yorulmayan kaşif olabilendir. Yaşama hep yenilikçi, ..