Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '12

 
Kategori
Balıkçılık
 

Karl Marx Ve Balık!

Karl Marx Ve Balık!
 

İnternet


Geçen yıl İzmir fuarında Marx tanıtmak için bir araya gelen hocaların brifingine katıldım! Gözlerimde siyah gözlük, elimde çantam, göbeğim önde içeriye girdiğimde, herkeste bir kıprama bir telaş; entelektüel bir grup ayağa kalkıp, oturmam için bir sıra yana kaydılar. Darbeci komutanlar gibi alelacele içeriye dalan kişiyi kim bilir kime benzettiler :) Bir süre Marx hayranlarını izleyip, konuşmacı profesörlerin anlattıklarını dinledim... güya!

Kara gözlüklerimin ardında 20 dakika kadar güzel bir uyku çekmiştim. :)) Mavi yolculuğum ilk üçüncü günüydü. Ve ben hiç uyumamıştım. Ayaklarıma kara sular inmiş binlerce insanın katıldığı fuarda dinlenecek boş bir iskemle arıyordum ki, Allah'tan Karl Marx muhabbetine denk geldim.:)) konferans koltukları derdime çare oldu. Karl Marx sayesinde biraz soluklanabilmiştim! Tam salondan ayrılmak üzereyken konuşmacılardan birinin hoparlörden sesini duydum! “Hocam siz Karl Marx hakkında ne düşünüyorsunuz diye bir soru geldi!! Dönüp baktığımda kürsüdeki Profesörün bana itapta bulunduğunu anladım.  

Bende kendilerine “Siz Karl Marx hakkında o kadar güzel şeyler anlatıyor ve düşünüyorsunuz ki, bana söyleyecek söz bırakmadınız” dedim. Salondaki dinleyicilerden bir alkış tufanı geldi!

Karl Marx’ın şu sözünü çok beğenirim; “Bütün ülkelerin işçileri, birleşin!.” der. Bende her fırsatta bütün ülkenin amatör olta balıkçılarının ve kıyı balıkçılarının bölgesel STK çatısı altında toplanmaları gerektiğini anlatmaya çalışıyorum. Çünkü her amatörün rüyasında, profesyonel kıyı balıkçısı olma arzusu yatar! Ülkeyi değil ama hiç olmazsa denizlerimizi, göllerimizi ve akarsularımızdaki balıkların sürdürebilinir olması için insanların STK çatısı altında toplanıp, karşılıklı istişareler ile bilinçlenmeleri gerektiğini düşünenlerdenim!

Deniz, göl ve akarsularımız Allahın bize sunduğu bir nimettir. Sucul gıdamızın, yasak av zamanlarında avlanılmasından ve yağmalanmasından; normal av sezonunda endüstriyel teknelerin kendilerine konulan derinlik yasağını delerek kıyı sahalarının sıfır noktasına kadar inip, kıyı balıkçılarının hayatlarını idame ettirecek rızıklarına göz koymalarından son derece rahatsızlık duyuyorum...

İyi ki Karl Marx varmış onun sayesinde azıcık içimi dökme fırsatım oldu; toprağın bol olsun bilge efendi!   

M.Talip Girgin 

 
Toplam blog
: 438
: 826
Kayıt tarihi
: 07.01.07
 
 

Milliyet Blog'a hangi vesile ile kayıt olduğumu doğrusu hatırlamıyorum!  Bende birçoğunuz gibi ya..