Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '10

 
Kategori
Yöresel Yemekler
 

Karnabahar da yenir mi yahu!

Karnabahar da yenir mi yahu!
 

Bizim eve ilk defa ben karnabahar getirdim biliyor musunuz?

İyi bir şey zannettim!

Eve gelirken yolda düşündüm ama!

“Ulan Ahmet; iyi bir şey olsa annen çoktan getirmiş yedirmişti sana! Götürüyorsun ama hadi hayırlısı!”

Annem poşette görünce şaşırdı!

“Bu ne?”

“ Karnabahar diyorlar anne!”

“Biliyoruz! Nereden aklına geldi?”

“Pazarcı çok övdü bunu! Görüntüsü de hoşuma gitti! Güzel değil mi yoksa?”

“Baban sevmez!”

“Bu evde babamın kriterlerine göre mi yaşayacağız anne? Bamyayı da sevmez ama sen alıyorsun!”

Serçe parmağımın yarısı boyunda bamya alırdı pazardan. Bahçemizdeki koruk üzümlerden de koparttırırdı bana, bamyaya katardı.

Babamla ben yemezdik!

Beyaz lahana turşusu bilir misiniz?

Bilirsiniz tabi de, tereyağında kavurup yer misiniz?

Çok güzel olur!

Akşam yedim!

Az da salça kattın mı içine güzel oluyor!..

Çok fasulye turşusu yemişimdir ama Riva’da yediğim turşuları unutamam! Ev yapıyordum Riva deresi boyunda. Bir ara orada kaldık. Şöminesi her şeyi tamamdı. İçerisinde ufak tefek işleri kalmıştı. Hatta av tüfeği de götürmüştük oraya! Yaban tavuğu vuruyorduk!

Komşu teyze ile aram iyiydi. Sabahları süt getirirdi bana! Eve giderken de yoğurt hazırlardı. Akşamları da çağırırdı beni evlerine.

“Ahmet, gel de hem amcanla sohbet edersin hem de sana fasulye turşusu kavururum!”

Kara fırın ekmeği ile tereyağlı fasulye turşusu ve yanında çay!

Bu keyfi anlatamam!

Bunu yüzde doksanınız anlayamaz!

Yaşıyorsunuz güya!

Not: Akşam Nilgün Hanım, karnabaharı övdü durdu, gece rüyama girmiş! Dedim, kalk Ahmet bu yazıyı yaz! Yoksa aklıma gelmez!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..