Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '12

 
Kategori
Eğitim
 

Karne heyecanı, 4+4+4'ün gölgesinde kaldı

Karne heyecanı, 4+4+4'ün gölgesinde kaldı
 

BURDUR VALİSİ TAPSIZ TOKİ'DE KARNE HEYECANINA KATILDI


Anaokulu, ilköğretim ve ortaöğretimde toplam olarak yurt çapında 17 milyon öğrencilerin yaşadığı gibi ilimizde de binlerce öğrenci ve veli karne heyecanı yaşadı. Karnelerini alarak 3 aylık yaz tatiline giren binlerce öğrenci yeni yılda eski okullarına dönemeyecek olmanın burukluğunu yaşadı. Ülke çapında 5 bin ilköğretim okulu 4+4+4 kapsamında imam hatip ortaokuluna dönüştürülecek ve bu okulların mevcut öğrencileri başka yerlere aktarılacak. Vali Tapsız’ın TOKİ İ.Ö. Okulunda öğrencilerin karne heyecanını paylaştığı ilimizde de Milli Eğitim Bakanı Dinçer’in 12’ye 5 kala apar topar illerden acilen ortaokula, imam hatip ortaokuluna ve ilkokula dönüştürülecek ilköğretim okullarının listesini istemesi Milli Eğitimde tam bir kaosun yaşanmasına neden oldu.

YÖK tarafından intihal yaptığı gerekçesiyle akademik kariyeri elinden alınan MEB Ömer Dinçer’in tam da karne günü bütün illerin valiliklerine talimat göndererek 4+4+4 kapsamında ilkokul, ortaokul ve lise planlamalarının acilen yapılmasını istemesi tüm ülkede olduğu gibi eğitimi kargaşaya soktu. İlimizde bütün ilköğretim okullarının statüsü Milli Eğitim Müdürlüğünce belirlenmesine rağmen, durumları iyi velilerin çocuklarının toplandığı ve anket sonucunda birinci kademe ve ikinci kademe öğretmenleri arasında yumruklaşmalara varan tartışmaların yaşandığı belirtilen Gazi İlköğretim’de statü belirlenmesi için sandık konarak ankete başvurulması diğer okulların velilerinde isyan havası yarattı. Bu kapsamda çeşitli okulların aile birlikleri başkanları AKP Milletvekili Özçelik’i arayarak eleştiride bulunmaları, Vekil Özçelik de Milli Eğitim Müdürüne konuyu aksettirmesinin sıkıntı yarattığı belirtildi.

2011–2012 eğitim-öğretim yılında toplam 44 bin öğrencinin bulunduğu ilimizde 39 bin 520 öğrenci karne alırken yaklaşık 4 bin 500 okul öncesi öğrencisi de yaz tatiline girdi.

Önümüzdeki yıl 5. sınıfa başlayacak öğrenciler, ortaokul olarak belirlenen –Suna Uzal, Gazi, Şeker, Borsa, Turan, Mehmetçik, THK ortaokullarında eğitime başlayacaklar. Hüsnü Bayar İlköğretime ise imam hatip ortaokulu statüsü verildi. Kışla ve Yardımseverler İlköğretim Okullarının mevcut statülerinin devamına karar verildi.

CHP Anayasa Mahkemesine Başvurdu

CHP’nin, kesintisiz zorunlu eğitimi kademelendirerek 12 yıla çıkarak ve kamuoyunda “4+4+4 kul yetiştirme eğitimi” olarak bilinen yasanın esas bakımından iptali için Anayasa Mahkemesi’ne başvurduğu duyuruldu. CHP daha önce de aynı yasanın şekli bakımından iptali için dava açmış, ancak reddedilmişti.

Başbakan ve Dinçer Hakkında Suç Duyurusu

Eğitim Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız, öğretmenliği itibarsızlaştırdıkları ve öğretmen kitlesini hedef gösterdikleri gerekçesiyle Başbakan ve MEB hakkında suç duyurusunda bulundukları belirtildi. Suç duyurusu hakkında yaptığı açıklamada Eğitim Sen Genel Başkanı Yıldız, “Dinçer, eğitim-öğretim yılı boyunca her fırsatta eğitim emekçilerinin emeğini küçümseyen, yanlış bilgilerle öğretmenlerin ‘3 ay tatil yaptığını’, ‘az çalışıp çok para kazandığını’, ‘öğretmenlerin niteliksiz olduğunu ve az derse girdiklerini’ iddia etmiş, 300 bini aşan ataması yapılmamış öğretmene ‘başka iş bulmalarını’ tavsiye ederek bütün eğitim emekçilerini karşısına almaktan çekinmemiştir” dedi.

Bazı İllerde Kamu Sen’e Üye Öğretmenler Boykotta

 Türk Eğitim Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk ve Eğitim İş Sendikası Genel Başkanı Veli Demir’in yaptığı açıklamaya göre, Başbakan Erdoğan’ın ‘öğretmenler haftada 15 saat derse girmekte, buna karşılık ayda 1.624 lira maaş almakta, yılda 2 ay tatil yapmaktadır’ sözlerine tepki gösteren öğretmenler problemlerine dikkat çekmek için 1 milyon 98 bin 243 öğrencinin katılacağı SBS’yi boykot etme kararı aldı. Sendika genel merkezlerinin kararı olarak değil de yerel bazda irade gösterilerek sınavların boykot edileceği bildirildi.

 
Toplam blog
: 510
: 505
Kayıt tarihi
: 04.04.08
 
 

"Cv" Dedikleri Özgeçmişim 1953 yılının karanlık günlerinde Haziran ayının 24. günü, ağaçların mey..