Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '09

 
Kategori
Eğitim
 

Karne heyecanı!

Karne heyecanı!
 

Bir yarıyılın daha sonuna yaklaşmış bulunduğumuz şu günlerde, çocuklar gibi anne babaları da tatlı bir telaş aldı; karneler heyecanla bekleniyor. Sonuç ister iyi ister kötü olsun, çocuğun çabasını takdir etmek bu noktada büyük önem taşıyor. Öğrencinin karnesindeki başarı ya da başarısızlık sadece öğrencinin değildir. Öğrenci, öğretmen ve veli üçlüsünündür.

Eskiden olumsuz davranışların cezalandırıldığı, olumlu davranışların ödüllendirildiği eğitim anlayışı en doğrusu sayılıyordu.Ancak zaman içinde geliştirilen farklı yaklaşımlar eğitim kavramının komplike yapısını artık daha net bir şekilde ortaya koyuyor.Doğrunun kimi zaman yanlışlar yaparak bulanabildiği düşünülürse, çocuğun yaptığı her yanlışa, cezayla karşılık vermenin, her doğrunun da ödüllendirilmesi, çocuğun eğitimi için doğru olmaz.

Çocuğunuz eve başarısız bir karneyle geldiği zaman, ceza vermek yerine başarısızlığın sonucunda ortaya çıkan zararın ne olduğunu görmesi daha yerinde olur. Eğer kötü karnenin sebebi, sadece kendisinin ders çalışmamasında ise; bu başarısızlıktan dolayı ailesini üzdüğü için zaten kendini suçlu hissedecek ve pişmanlık duyacaktır. İşte bu noktada iş size düşüyor. Çocuğa çalışmadın zaten belliydi böyle bir karne getireceğin demek yerine, bundan sonraki dönemde daha sıkı çalışıp yapabilirsin yavrum, biz senin arkandayız, bu başarı ya da başarısızlık sadece senin değil hepimizin demek daha yerinde olur. Böylece çocuk sizden güç alarak diğer dönemde sorumluluklarının bilincini daha iyi kavrar. En azından siz bunu hissettirebilirseniz çocuk da karamsarlığa düşmeyecektir.

Siz zaten biliyorsunuz fakat ben yine de belirtmek istiyorum; sakın çocuğunuzu bir başkasıyla hatta kardeşiyle bile kıyas etmeyin.

Eğer karne başarılı ise o zaman çocuk ödülü hak ediyordur. Ödülün büyük olması şart değil ama çocuğu teşvik etmek açısından önem taşır. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli özellik, ödülün çocuğun olumlu davranışını pekiştirecek ve onun kendini geliştirmesine yardımcı olacak özelliklere sahip bir ödül olmasına özen gösterilmelidir.

Tüm öğrencilerimize güzel bir sömestr tatili diliyorum.

Her şey gönlünüzce olsun, sevgiler….

 
Toplam blog
: 287
: 13046
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

Öğretmenlik yapıyorum ve anneyim. Çocukları çok seviyorum. Yüreği sevgi dolu olan insanlara, sela..