Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '07

 
Kategori
Eğitim
 

Karne notu kalkmıyor

Karne notu kalkmıyor
 

Haberin başlığı şöyle: “Karne notu kalkıyor!” (1). Haberi okumaya başlayınca ne kadar güzel bir karar aldıkları için Milli Eğitim’ i hem kutluyorum hem de şaşırıyorum, iyi bir kararın altında imzaları olduğu için. Haber şöyle başlıyor: “Çocukların okula not stresi içinde gidip gelmesini önlemek için, gelecek yıldan itibaren ilköğretim 1, 2 ve 3. sınıflarda notlar kaldırılıyor.”

Buraya kadar herşey güzel. Ancak haberin devamını okuyunca tam bir hayal kırıklığı yaşıyorum: “Karnede not yerine 1'den beşe kadar yıldızlar yer alacak. İlköğretim Genel Müdürlüğü'nün iki gün sürecek çalıştayında, karnelere not yerine yıldız uygulamasının gelecek yıl başlamasına karar verildi.”

Şimdi bu uygulama ile karne notunun kalktığına kim inanır. 3 alan öğrencinin notu (3) yerine (***) olarak verildiğinde bunun adı not vermemek mi oluyor.

Gerçekten iyi birşey yapmak istiyorlarsa ilk 3 sınıfta notu tamamen kaldırsınlar. Ne sayı, ne yazı, ne de yıldızla, hiçbir ölçü yeralmasın. O yaştaki çocukların ölçülemeyecek kadar küçük olduklarını unutmayalım.

(1) Karne notu kalkıyor!: http://www.milliyet.com.tr/2007/06/05/son/sontur08.asp

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..