Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

ismail hakkı özsarı

http://blog.milliyet.com.tr/ihozsari

24 Haziran '15

 
Kategori
Deneme
 

Karşılıksız sevmek

Karşılıksız sevmek
 

alıntıdır


 
Yazılarımda sık sık söz ediyorum köpeğim Pamuk Reis’ten. Affınıza sığınarak bu yazıma da ondan söz ederek başlayacağım.
Önceki gün köpeğimle birlikte Beşiktaş Çarşısı’na indik. Her inişimizde Çarşı’nın maskotu Zeytin koşup geliyor. O da erkek ve Pamuk Reis’le aynı boyda. Bir araya geldiklerinde saatlerce alt alta, üst üste güreş, ta ki dilleri bir karış dışarı çıkıp iyice yorgun düşene kadar.
Dönüşte dönerciye uğradık. Zira ben acıkmıştım. Pamuk Reis te acıkmıştır diye düşünerek ikimize de döner söyledim. 
Dönerci ustası şaşkın şaşkın suratıma bakarak; “Bu köpek şanslıdır dayı” dedi.  Ben de ‘evet şanslı’ dedim.
“Yazıktır buna neden alıyorsun?.” Bak dedim benim köpeğim, ben onu seviyorum dedim.
Senin ki devam etti, “Ama dayı faydası yoktur bunun sana.” İyice içerledim. Öğretmenlik damarım tuttu. Başladım anlatmaya; Bu dünya senin benim, onun bizim, onların. Bu dünyada bizim yaşamaya hakkımız olduğu kadar bitkilerin, hayvanların da o kadar yaşamaya hakkı vardır. 
Hızımı alamadım. Birbiri ardına sıralıyordum sözcükleri. Bu dünya zenginlerin olduğu kadar, fakirlerin de. Bu dünya kapitalistlerin dünyası olduğu kadar, sosyalistlerin, komünistlerin de dünyası. Bu dünya sadece güçlü olanların değil, güçsüzlerin de dünyası. 
Dönerci söylediklerine pişman bir vaziyette sırtını bize döndü. Biz de hesabı ödeyerek Fulya yokuşunu tırmanmaya başladık. Bu arada da düşünüyordum. Yarabbim nasıl bir toplumuz biz böyle sevgi fakiri. 
Kendimce böyle olmamızın gerekçelerini bulmaya çalıştım. Bilmem katılır mısınız? Bana göre; bizim insanımız sevgi için eğitilmemiş. Bize; matematik, fizik, tarih, coğrafya… vs. öğrettiler.
Hepsi bu kadar.
Çünkü anamızın-babamızın istediği iyi bir okulda okumak, iyi bir iş sahibi olup iyi paralar kazanmaktan ibaretti.
Bize başarılı olmak için yarışmayı, yarışırken de acımasız olmayı öğrettiler. 
Koca koca adamların, öğretmenlerin, doktorların, yöneticilerin ne bileyim toplumun tüm seçkin saydığımız kesimlerinin ağızlarından sevgi sözcüğünü düşürmediklerine bakmayın siz. Hiç inandırıcı değiller.
Eğer sevgiyi öğreten bir eğitim aldılarsa Dünya üzerindeki bu kavgalar niye?
Sevgi bir tepki değildir.
Sevgi koşulsuz olmalıdır. Eğer sınıfını geçersen, KPSS’den şu kadar puan alırsan seni severim derseniz bu sevgi olmaz.
Sevgi karşılıksız olmalıdır. Eğer siz beni severseniz ben de sizi severim derseniz bu da sevgi olmaz. Olsa olsa alış veriş olur. 
Sevgi emek ister. Sevgi öğrenilir. Sevgiyi öğrenmek için iç özgürlüğümüze kavuşmamız gerekir.    
 
Toplam blog
: 291
: 1113
Kayıt tarihi
: 12.07.12
 
 

Emekli öğretmenim. Kitap okumayı ve düşüncelerimi paylaşmayı çok severim. Tarih özel ilgi alanımd..