Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '10

 
Kategori
Psikoloji
 

Karşıt tepkiler kurma mekanizması

Karşıt tepkiler kurma mekanizması
 

Savunma mekanizmalarını kullanmada aşırıya kaçmamalı


Kişinin gerçek eğilim ve isteklerinin tam zıttını sergilemesidir.

Türk filmlerinde örnekleri çok vardır: Hani genç kız esas oğlana ondan nefret ettiğini, onu istemediğini söyler. Delikanlı üzgün ve perişan bir şekilde oradan uzaklaşırken genç kız arkasından haykırır:
-Tarık, dur! Yalan söyledim, yalan... Ben seni çılgınca seviyorum.... 

-
Yabancıyı sofraya davet edersiniz, açsa hemen gelir. Bir Türk’ü davet edersiniz karnı açlıktan zil çalmaktadır, ama “Az önce yedim. Karnım tok!” der. Belli ki ısrar bekliyor...  

-
Bir üvey anne anlatıyor:
-Ben onlara üvey anne gibi davranmıyorum. Onları kendi çocuklarımdan ayırmıyorum. Hatta onları kendi çocuklarımdan daha çok seviyorum... (Acaba!....)
-
Bu savunma mekanizmasıyla ilgili aklınıza gelen başka örnek var mı?  

 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..