Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '08

 
Kategori
Ankara
 

Karşıyaka: Ankara’nın hüzün durağı

Karşıyaka: Ankara’nın hüzün durağı
 

Ankara’da Karşıyaka denildiğinde ilk akla gelen Karşıyaka Mezarlığı’dır. Bugün öğleden sonra Karşıyaka’daydık. Üniversiteden bir arkadaşımız eşini bir trafik kazasında yitirmiş. Sabah haberi duyduğumda çok üzüldüm. Kendisini tanımasam da, tanıdığım insanların üzüntüsüdür ölüm haberlerinde üzüntüyü yaratan. Cenazesinin ikindiden sonra Karşıyaka’dan kaldırılacağını öğrenince tüm arkadaşlar toplanıp gittik. Caminin avlusunda grup grup toplanmış insanların hepsinin yüzünde tanıdık hüzün vardı.

Karşıyaka Mezarlığı’na ilk gittiğim gün geldi aklıma. Yetmişli yılların sonlarıydı. Üniversitede bir işçinin şüpheli ölümünden sonra onun cenazesi otobüsler dolusu kalabalıkla gitmiştik. Bu kadar büyük bir mezarlığı daha önce hiç görmemiştim. O gün ilk kez Deniz Gezmiş ve arkadaşlarının mezarlarını ziyaret etmiştim. Bütün mermerlerin paramparça edilmiş görmek başka türlü bir hüzün vermişti.

Daha sonraki yıllarda tanıdıklardan, arkadaşların ailelerinden yitirdiklerimizin ardından gittim kimbilir kaç kez. Her gittiğimizde biraz daha büyümüş gördüm. Büyüyen yalnızca yaşadığımız şehirler değildi, gidenlerin şehirleri de büyüyordu. Orada da sokak numaraları vardı, yaşadığımız sokaklar gibi. Orada da kalabalıklar vardı, hüzünlü kalabalıklar.

Bugün oraya gittik ve döndük. Ankara’nın Karşıyaka’sı birçok Ankaralı için son durak. Orası Ankara’nın hüzün durağı.

Ankara, 10 Ocak 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..