Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ağustos '14

 
Kategori
Haber
 

Karşıyaka'daki oturumda: " Gezi Parkı Direnişi, Yüzyılın En Büyük Olayıdır" denildi.

Karşıyaka'daki oturumda: " Gezi Parkı Direnişi, Yüzyılın En Büyük Olayıdır" denildi.
 

İşte o" kırmızılı kız." Bütün dünya bu direnişi gördü ve hayran oldu.


 


Gazeteci Gökmen Ulu tarafından gerçek görüntüler derlenerek hazırlanan ve Gezi Parkı olayları sırasında yaşananları konu alan 'Direniş' Belgeseli’nin gösterimi, Karşıyaka-Bostanlı Suat Taşer Açıkhava Tiyatrosu'nda yapıldı.

Karşıyaka Belediyesi’nin ev sahipliğinde gerçekleşen etkinliğe ilgi büyüktü, açık hava tiyatrosu tamamen doldu. Belgesel sonunda gezi şehitlerinin de anılmasıyla duygusal anlar yaşandı. Dakikalarca ayakta alkışlanan belgesel sonrası ise gösterime katılan usta gazeteci-yazar Uğur Dündar, İzmir Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Atilla Sertel, Karşıyaka Belediye Başkanı Hüseyin Mutlu Akpınar ve belgeselin yönetmeni, gazeteci Gökmen Ulu, Karşıyakalı vatandaşlar ile söyleşide bulundu.

ODAMDAKİ BÖCEKLERİ KALDIRMAYACAĞIM

Karşıyaka Belediye Başkanı Hüseyin Mutlu Akpınar ile başlanılan söyleşide Akpınar; "Göztepe'si, Karşıyaka'sı, Altay'ı, Altınordu'su ile renklerin kardeşliğini sağlayarak sokağa çıkardık. İşte Türk insanının özelliği budur. Ben Karşıyaka Belediye Başkanı olarak size söz veriyorum. Bu kenti katlettirmeyeceğim" dedi.

Akpınar; "Onlar bizim ağacımıza, yeşilimize göz diktiler ama ben bugün bir şey yaşadım, ben onların böceğine göz dikmedim. Böcekler odamda duruyor ve özgürce konuşmaya devam edeceğim. O odada ben bu kentin kalkınmasını konuşuyorum. O kentte ben ayağında ayakkabı olmayan çocukların haklarını savunuyorum. O odada kendi çocuklarımın nasıl zengin olacağını değil, bu kentin çocuklarını savunuyorum. Mustafa Kemal'in devrimlerini de savunmaya devam edeceğim. O böceklerden dinleyecekleri bu olacak ve sizlere söz veriyorum. Bu kentte biz ağaç dikmeye devam edeceğiz. Gökmen Ulu da İzmirli. İzmir'den ne yetenekler çıktığını bir kez daha gösterdi. Onun böyle bir belgeseli hazırlamasından da çok büyük onur duydum. Karşıyaka'da ağırlamaktan da büyük onur duydum. Tüm Karşıyakalılar adına teşekkür ediyorum" dedi.

 

GEZİ’DEKİ İŞKENCE VE CİNAYETLERİN HESABI SORULACAK

Daha sonra söz alan 'Direniş' adlı Gezi belgeselinin yönetmeni, Gazeteci Gökmen Ulu ise, direnişin yüzyılın en önemli toplumsal hareketi olduğunu ifade ederek "Gezi olaylarında halkımız, nefrete karşı sevgiyi, ayrıştırmaya karşı dayanışmayı ve provokasyona karşı sağduyu elden bırakmayarak dünyaya büyük dersler vermiştir. Gezi sırasında halkımızın yaptıkları sadece parkı kurtarmak ile sınırlı değildi. Toplumsal muhalefetin, siyasal muhalefetin önüne geçtiği, bu tarihi dönemde halk güçlü mesajlar verdi. Çağdaş demokrasi, sosyal adalet, modernleşme, laiklik ve özgürlük taleplerini hafızalara kazıdılar. Korku imparatorluğunu yıktılar. Dahası Türkiye'nin bütün renkleri bir araya geldi. Demek ki ayrıştırma, ötekileştirme, gerilim politikaları olmadığında bu Ülkenin insanları mutlu yaşayabiliyorlar. Bu eylemde halk Türkiye'nin bölünemeyeceğini de gösterdi. Aynı zamanda iktidarı değiştirebilecek gücün var olduğunu da gösterdi" dedi. Ulu;

İKİ BİN SEYİRCİ

Bostanlı Suat Taşer Açıkhava Tiyatrosu’ndaki belgesel film gösterimini yaklaşıkiki bin kişi izledi. Direnişin yüzyılın en önemli toplumsal hareketi olarak lanse edildiği belgeselde, ‘nefrete karşı sevgi’, ‘ayrıştırmaya karşı dayanışma’ ve ‘provakasyona karşı sağduyu’ konuları işlendi. Gezi Parkı olayları sırasında çekilen kamera görüntüleri ve çarpıcı fotoğraflar da belgeselde yer aldı. Film gösteriminin ardından gerçekleştirilen söyleşide ise dayanışma, barış ve özgürlük mesajları verildi.

“HER FIRSATTA AĞAÇ DİKECEĞİZ”

Karşıyaka Belediye Başkanı Hüseyin Mutlu Akpınar, “Gezi Parkı Direnişi bir ağaçla başladı. Özgürlüğün dersiydi o ağaç. Direniş sürecinde Türkiye’ye çok önemli mesajlar verildi. ‘Hangi partiden, hangi mezhepten olursan ol, yaşadığın kente sahip çık’ mesajları verildi. Aynı zamanda yerel yönetimlerin çıkaracağı dersler de oldu. Vatandaşlar, yöneticilerine ‘Beni dinle, bana rağmen hiçbir şey yapma’ dedi. Bugün biz, yerel yönetim modelimizde işte bu anlayışı uyguluyoruz. Her fırsatta bu kenti ağaçlandırmaya devam edeceğiz. Bu kenti kimsenin katletmesine, son kalan yeşil alanlarımızı yok etmesine izin vermeyeceğiz. Bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşçesine yaşamaya devam edeceğiz” dedi.

“GURUR DUYUYORUM”

Usta Gazeteci ve Televizyoncu Uğur Dündar “Bu belgeseli hazırlayan Gökmen Ulu, kendisindeki ışığı görüp ekibime kattığım bir gazeteci. Birlikte, tarihe iz bırakacak önemli işler yaptık. Gezi Direnişi sürecinde, kimse olayların içine girip canlı yayın yapmaya cesaret edemezken, Gökmen Ulu ve ekibimiz yayınlarıyla Türk milletine göremediklerini gösterdi. Kendisiyle gurur duyuyorum” dedi.

HALKIN KARŞISINDA KİMSE DURAMAZ

İGC Başkanı Atilla Sertel ise “Gezi Parkı Direnişi’nde kardeşliği, birliği gördük. Bizi bölmeye, parçalamaya çalışanlara karşı bir olmayı başardığımız sürece, Türkiye’nin önü açılacaktır” diye konuştu. Büyük ilgiyle izlenen belgeseli hazırlayan Gökmen Ulu da konuşmasında Gezi Direnişi sürecinde yaşadıklarını izleyiciler ile paylaştı. Ulu, “Türkiye Cumhuriyeti tarihinde hiçbir eylem böylesine dirençli, böylesine barışçıl olmamıştı. Dayanışma içindeki halkın karşısında kimse duramaz” dedi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1616
: 918
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Hayatın dikenli yollarından geçmenin  sırrı, aralarından çabuk geçmektir. Ümit, naylon çorap giyd..