Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '13

 
Kategori
İzmir
 

Karşıyaka Rotaract “İzmir Engelliler Kariyer Günü”nde Mehmet Kızıltaş ile farkına fark kattı…

Karşıyaka Rotaract “İzmir Engelliler Kariyer Günü”nde Mehmet Kızıltaş ile farkına fark kattı…
 

Bu yıl üçüncüsü düzenlenen İzmir Engelliler Kariyer Günü engelliler camiasında önemli bir yere sahip olan pek çok ilkte farkındalık yaratan bir ismi ağırladı. Mehmet Kızıltaş.

Karşıyaka Rotaract Kulübü’nün organize ettiği bu etkinliğe maalesef katılamadım.

Evet, Engelliler Kariyer Günü’ne katılamadım ama İzmir Karşıyaka Rotaract Kulübü’nün Yıldızhan otelde düzenlediği İzmir’in diğer bazı Rotaract Kulüplerinin de katıldığı katılımcılara Mehmet Kızıltaş’ın verdiği Engellilerle Doğru İletişim adlı eğitim programına katıldım.

Dolayısıyla bu gece ve Engelliler Kariyer Günü'nden basına düşen yansımalar üzerinden İzmir Karşıyaka Rotaract Kulübü’nün düzenlediği Engelliler Kariyer Günü etkinliğini değerlendireceğim.

Geceyle ilgili değerlendirmelerime geçmeden Engelliler Kariyer Günü nedir, neden önemlidir ve Rotaractlar nasıl bir fark yaratmıştır bunu anlatmak istiyorum.

Önce işin tarihçesini vermek gerekir. Engelliler Kariyer Günü’nün temeli Galatasaray Rotaract Kulübü tarafından İstanbul’da atılmıştır.

Galatasaray Rotaract Kulübü, engellilerin topluma entegrasyonunu sağlamak için ve engellilerin istihdamına önem verdiği için, engellerin istihdamı konusunda zincir projeler hayata geçirmeyi hedeflemiş 2009-2010 döneminde Mesleki Gelişim Komitesi bünyesinde İstihdam yoluyla entegrasyon diyerek başlamıştır.

2010-2011 döneminde ise Engelliler Kariyer Günü Komitesi adı altında ayrı bir komite kurmuş engellilerle firmaları buluşturmak üzere bu organizasyonun kalıcı olmasını hedeflemiştir.

Galatasaray Rotaract Kulübü 2 Nisan 2010 tarihinde proje destekçileri ile Türkiye’de bir ilk Engelliler Kariyer Günü’nü engelli vatandaşlarla engellilere ulaşmaya çalışan işverenleri buluşturmak amacıyla düzenlemiştir. 2010-2011 döneminde ise ikincisini Beşiktaş Belediyesi ve Kariyer.net ortaklığı ile 12 Kasım 2010 tarihinde gerçekleştirerek projenin kalıcılığı sağlanmış olup devam etmesi amaçlanmıştır.

Bu amaç doğrultusunda başlayan etkinlikler İzmir Karşıyaka Rotaract Kulübü tarafından da İzmir’de ilk kez 2011 yılında düzenlenmiştir.

Ve bu yıl İzmir’de 3cüsü düzenlenen Engelliler Kariyer Günü Karşıyaka Rotaract Kulübü, İŞKUR, Engelsiz Kariyer ve sponsorların işbirliği ile 2 Nisan 2013 tarihinde İzmir Özel Tevfik Fikret Lisesi’nde yapılmıştır.

Engellilerle ve engellilere ulaşmaya çalışan işverenleri buluşturan bu etkinliğe İzmir’in önde gelen 27 firmasının ve 200’e yakın engellinin katılması bana göre etkinliğin amacına ulaştığının en önemli göstergesidir.

Etkinlik sonrası yapılan ankete yansıyanlara bakınca da firmaların önceki yıllara göre daha uygun aday başvurusunun alınması, engelliler ile doğrudan iletişime geçildiği için görüşmelerin çoğunun olumlu sonuçlanması şeklinde verdikleri cevaplar organizasyonun amaca ulaştığını gösteriyor.

Engellik çalışmalarında uzun yıllar bulunduğum için ben bu cevaplara bakarak bu başarının organizasyonda Engelsiz Kariyer’in kurucusu Mehmet Kızıltaş’ın firma görüşmeleri öncesi verdiği eğitime bağlıyorum.

Engelliler için Mülakatta Başarının Yolları adlı eğitim yılların birikim ve deneğimi ile oluşmuş bir eğitimdir. Bu eğitimin yansımaları da firmaların verdiği cevaplarla teyit edilmiştir.

Evet, önemli ayakta belki seçilen adaylar İş Kur tarafından seçildi ancak şu gerçek var ki İş Kur’da engellilerin iş başvurusu sırasında nasıl davranması ve davranılması gerektiği konusunda bilgili değildir.

Diğer adaylar gibi düşünülmemesi gereken dezavantajlı bu gurubun kendi tecrübesizlikleri eklenince de maalesef ki iş alanında gerek firmalar gerekse engelliler doğru işe yönlendirilemiyor ya da doğru aday bulma konusunda sıkıntı yaşanılıyor.

İşte bu anlamda Kızıltaş’ın verdiği eğitim önem kazanmış oluyor ki bu eğitimin yaygınlaşması ve Engelli Kariyer’den destek alınarak bir yol izlenmesi gerektiği kanaatindeyim.

Yani organizasyon yılda bir kez düzenlense de bence bu etkinlikten genel çıkarım bu olmalıdır.

Sonrasında farkına fark katmak için ne yapabiliriz?

Evet, Karşıyaka Rotaract kurmuş oldukları iletişim ile Dünya’da ve Türkiye’de marka olmuş firmaların etkin bir şekilde katılımlarını sağladılar bu etkinliğe, firmalarda engellilerle doğrudan iletişme geçtiler ancak bu yeterli değil. Eğer engellilerle doğru iletişim kurma konusunda gerekli bilgiye sahip değilseniz iş verimini sağlamakta da sıkıntılar yaşanacaktır.

Yani sadece işe alım yetmiyor bunun sonrası da var.

Firmaların insan kaynakları bu bağlamda kendilerini yetiştirmelidirler. İşte bu etkinliğin bir anlamda firmalara yön gösteren yanı vardır.

Yani insan kaynaklarının engellilerle doğru iletişim nasıl sağlanır eğitimine ihtiyaç duyduğu gerçeği ile yüzleşmelerini de bir anlamda sağlamıştır.

Zaten bu eksikliğin, duruma yabancılığın gerçekliği Karşıyaka Rotaract Kulübünün 4 Nisan akşamı benimde katıldığım Yıldızhan oteldeki toplantıda çok açık şekilde görülüyordu.

Mehmet Kızıtaş’ın Engellilerle 360 derece iletişim konulu eğitimine katılan konukların merak ve bilgi açlıkları engellik konusunda gerçek anlamda bir bilgi eksikliğinin olduğunun belirgin göstergesiydi. Bu yüzden öğrenilmesi gereken çok şeyin olduğunu düşünüyorum.

Ama güzel olan Rotaractların bu konudaki öğrenme istekleriydi ki bu o geceki eğitimin amaca ulaştığının bir kanıtıdır bana göre.

Rotaractlar sordukları sorularla gerçekten farkında olma ve farkındalık yaratma konusunda ki samimiyetlerini de göstermişlerdir o gece.

Ve bir şey daha önemliydi benim için o gece de, hepsi birbirinden genç insanları orada toplayan Karşıyaka Rotaract Kulübü Başkanı Bercis Aytaç’ın bu işe koyduğu gönül. Ufacık yapısında büyük bir yürek ortaya koyan bu naif ve zarif bayan başarılı iki organizasyonla gerçekten bir farkındalık yarattı.

Her şeyden önce ben yaptım oldu ya da sosyal sorumluluk modasında biz de olalım anlayışıyla değil gerçekten farkında olmak ve biz ne katabilirizin samimiyetiyle düzenlenmiş bir organizasyon olduğunu hissettirdi bana.

Biliyorsunuz ki her yapılan engelli etkinliğine sıcak bakmıyorum ve pek çok kez de eleştirmişimdir bu gibi etkinlikleri. İşin içinde samimiyet yoksa ve de biz ne katabiliriz, bir adım ileri nasıl taşıyabiliriz anlayışını hissetmiyorsam, engellileri hayata kazandıracak farkındalık yaratacak bir iş değilse ya da gerçek anlamda engelliler için değil de kendi reklamları için yaptıklarını düşünüyorsam o organizasyon kalemimden olumsuz anlamda fazlasıyla nasibini almıştır.

Bu organizasyonda ki farklılardan biri de basının orada olmamasıydı yani Rotaractlar kendi isimlerini ön plana çıkarmak isteselerdi basına etkinliklerini gönderdikleri bültenler yolu ile duyurmak yerine onlarında etkin katılımı içinde yaparlardı organizasyonlarını. Orada olan tek basın mensubu ben ve Mehmet Kızıltaş’tı. Kızıltaş zaten eğitim veren kişi bense misafir.

Bu tavır bile samimiyetlerinin bir göstergesidir bana göre. Zaten diğer ayrıntılarla birleşince de bu konuda ki hassasiyetleri daha da sağlamlaşmış oluyor.

Ve Kızıltaş. Engellilerle 360 derece iletişim kitabının yazarı da olan Mehmet Kızıltaş birçok ilde benzer eğitimler veriyor. Ben ilk kez onun verdiği bir eğitime katıldım. Yaptığı birçok çalışmayı yakından bildiğim için vereceği eğitimlerde de farkındalık yaratacağını tahmin ediyordum. Fakat bu kadarını ben de açıkçası beklemiyordum onu yakından tanıyor olmama rağmen.

Gün içerisinde üç farklı yerde eğitim veren Kızıltaş o yoğun temponun içinde engelinden dolayı yorgunluktan oluşan acısını katılan konuklara hissettirmeden tüm gece boyunca yüzündeki tebessümle sunumunu tamamladı. O yoğun programa rağmen bitmeyen enerjisiyle eğitimi bir bütünlük içinde sunan Kızıltaş filmlerle, gerçek hayat hikâyeleriyle, verilerle ve çokça kendi hayatından kesitlerle engellileri anlattı katılan konuklara.

Zaman zaman hüzünlere bıraktı, zaman zaman düşünmeye itti, zaman zaman sorgularla yüzleştirdi, zaman zaman da neşeli anlar yaşattı tüm sunumu içinde.

Tüm bu bütünlükle programın sonunda gördüğüm şu oldu biz engellilik konusunda neredeyiz sorusu. Bilinmeyen o kadar çok şey öğrenilince bu sorgu başlıyorsa gerçekten farkındayız ve farkındalık yaratmaya ilk adımı atacağız.

Engellilerle doğru iletişim kurmak için bu düşünceler başlamışsa eğer başarmışızdır.

Ben eğitim sonunda oraya katılan katılımcılarda bunları gördüm bu yüzden başta bu işe gönül koyan bu organizasyonları düzenleyen Karşıyaka Rotaract Kulübü Başkanı Bercis Aytaç’ı ve engellik konusunda yine yine yeniden fark yaratan Mehmet Kızıltaş’ı tebrik ediyorum.

Tabii geceye katılan emeği geçen tüm Rotaractları da.

Farkında olmak ve farkına varmak için samimi olmak yetiyor…

 

oyatekin@gmail.com                                         

https://twitter.com/#!/oyatekin (@oyatekin)

http://yurthaber.mynet.com/yazarlar/tum/1/o.tekin35

OYA TEKİN / MEDYABEY.COM

Not: Burada yazılan tüm yazılarım elektronik imza ve zaman damgası güvencesi altında yasal hakları korunmaktadır. Hiçbir şekilde basılı ya da elektronik bir ortamda (CD, Internet vs.) kaynak gösterilmeksizin izin alınmadan kullanılamaz.

 

 
Toplam blog
: 295
: 3718
Kayıt tarihi
: 01.10.06
 
 

Milliyet Bloğa nasıl geldim ve nasıl yerimi aldım bilmiyorum. Sanırım uzun yıllar okuduğum bölüml..