Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '15

 
Kategori
Kitap
 

Kartal ile Baykuş...

Kartal ile Baykuş...
 

Hepimizin bildiği gibi kitap kategorisi, piyasada satışta olan ve yasaklanmamış kitapların tanıtımı için kullanılan bir kategoridir. Şimdi ben burada “Kartal ile Baykuş” adlı bir masal kitabının tanıtımını yapacağım. Neden böyle bir tanıtım yaptığımı ise yazımın sonunda açıklayacağım. Şimdi gelelim kitabımıza;

Kartal ile baykuş dost olmuşlar ve aralarında bir de barış anlaşması imzalamışlar. Birbirlerinin yavrularını yemeyeceklerine söz vermişler.

Baykuş, dostu kartala sormuş:

“Benim yavrularım nasıl olur? Görsen tanır mısın?”

“Hayır” demiş kartal. Hiç görmedim.

“O zaman işler çok kötü, demiş baykuş da. Artık korkarım senden. Çünkü sen kralsın. Krallar kimseye ayrıcalık tanımaz. Yavrularımı yiyiverirsin.”

“Endişe etmene gerek yok, demiş kartal. Yavrularını ban göster. Onları tanırsam bir şey yapmam.”

“Sana yavrularımı göstermek isterdim. Ama onlar henüz dünyaya gelmediler ki…”

“O zaman bana tarif edersin yavrularını. Onları gördüğümde hiçbir şey yapmam. Üstelik onları tehlikelerden de korurum.

Baykuş, dostu kartalın bu sözlerine çok sevinmiş.

“Ne iyi arkadaşsın” demiş. Sonra da başlamış yavrularını tarif etmeye.

“Benim yavrularım çok sevimlidir. Dünyadaki en şirin yavrulardır. Bunu aklından hiç çıkarma. Böylece onları gördüğünde kolaylıkla tanırsın."

Aradan çok geçmemiş, bizim baykuşun üç tane yumurtası olmuş. Bir süre sonra da üç küçük yavrusu dünyaya gelmiş. Onlara gözü gibi bakmaya başlamış. Yuvaya sürekli yiyecek taşıyarak bir an önce büyümelerini istiyormuş.

Yavrular zamanla büyümeye başlamışlar. Büyüdükçe de iştahları açılmış. Gelen yiyecekler artık yetmiyormuş. Bu nedenle Baykuş, daha fazla yiyecek bulabilmek için, daha uzaklara gitmeye başlamış.

Yine böyle uzaklara gittiği bir gün, yavrular yuvada yalnız kalmışlar. Anneleri uzun süredir gelmeyince de açlıktan bağırmaya başlamışlar. O sırada oradan geçmekte olan kartal yavruların seslerini duymuş.

Savunmasız bir av bulduğunu düşünerek ağaç dalları arasındaki yuvayı araştırmış. Üç küçük yavrunun bulunduğu yuvayı bulması uzun sürmemiş.

Yavrulara dikkatlice bakmış.

“Su eciş bücüş yavrular dostum baykuşun bahsettiği sevimli yavrular olamazlar” diye düşünmüş. Zavallı yavruları birkaç lokmada midesine indirmiş. İşi bittikten sonra da yuvadan ayrılıp gitmiş.

Az sonra ağzında yiyeceklerle baykuş çıkagelmiş. Yuvasını boş görünce çılgına dönmüş. Yavrularının başına gelenleri anlamış.

Başlamış dövünmeye. “Ah yavrularım, vah yavrularım” demeye

“Suç sende” demiş olayı öğrenen başka bir baykuş.

“Sen kartala anlatmasını bilemedin. Yavrular çirkin de olsa anne ve babalarına sevimli gelir. Kartal bunu nereden bilsin.”

Evet kitap burada bitiyor. Hikayenin özü de çirkin bile olsalar evlatların anne ve babalarına güzel geldiği.

Şimdi gelelim neden böyle bir tanıtım yaptığıma;

Geçen yıl Cumhurbaşkanlığı seçimlerinden önce Soner Yalçın’ın yazdığı “Kayıp sicil dosyası” adlı iktidarı eleştiren bir kitabın tanıtımı yapmıştım.  Tanıtımını yaptığım o bloğum sosyal medyada da oldukça çok paylaşılmıştı ve şu an halen yayında bulunuyor.

Geçtiğimiz günlerde ise bir köşe yazarının 17 Aralık 2013 ile 2014 Aralık ayı arasında yaşanan olayları anlatan kitabının tanıtımını yaptım.  Herkesin bildiği bu olaylarla ilgili olarak kitaptan da birkaç alıntı  da yapmıştım.  Ancak o bloğumu yayına verdikten kısa bir süre sonra ilgili bloğum “Yazınız sitemiz için belirlenen yayın çerçevesine uygun bulunmamıştır.” gerekçesiyle MB yönetimi tarafından yayından kaldırılmıştı.

Aslında burada kesinlikle MB yönetimini suçlamıyorum. Onlar da kendilerine göre haklılar. Çünkü 9 Eylül 2014'te TBMM'de kabul edilen ve Tayyip Erdoğan'ın "Cumhurbaşkanı" olarak onayladığı ilk yasa olan ikinci bir torba kanunla yasaklar ve medya özgürlüğüne getirilen kısıtlamalar arttırılmıştı.  Bu bakımdan artık iktidarı eleştiren yazıları yazarken çok dikkatli olmalıyız. Hele iktidarı eleştiren kitapların kesinlikle tanımını falan yapmamalıyız. Onun için ben de bugün kitap kategorisinde Kartal ile Baykuş’un tanıtımını yaptım.

Unutmadan söyleyeyim, bundan sonraki kitap tanıtımım “Çekirge ile Karınca” olacaktır. 

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..