Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mayıs '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Karyağdı hatun

Karyağdı hatun
 

Benim, beyni çok çalıştığı için tatlı tüketmesi gerektiğini söyleyen tatlı canavarı sevgili eşim bu tatlıyı çok sever. Yapsam belki her gün yer, ama nerde bende o hamaratlık? Ne demisti akşamcı abimiz içkisini yudumlarken? Akşamdan akşama ben de bu tatlıyı misafirden misafire yapıyorum. Yapımı kolay fakat çok lezettli. Şimdiye kadar beğenmeyen kimseyi görmedim.

Efendim önce mutfakta stoklarınızı gözden geçiriyorsunuz. Krem şanti var mı? Süt var mı? Şeker var mı? Pirinç unu var mı ? Vanilya var mı? Cevabınız hepsine evetse...

Asıl malzeme bir paket tuzsuz etimek. Eh onu da bir zahmet en yakınızdaki markete uğrayıp alıverin.

Sıra geldi marifetlerinizi döktürmeye. Hatuna kar yağdıracağız ona göre. Tatlının kıvamını bozup hatunu çamura bulamayın.

Etimeklerimizi borcam tepsimize diziyoruz. Benim aldığım tarifte etimekleri kırın diyordu ama siz bütün dizin öyle daha güzel oluyor tecrübeyle sabittir.

Bir tencereye önce iki bardak toz şeker atın. Ocağın üzerine koyun şeker zaman ilerledikçe erimeye sonra da yanmaya başlıyor, iyice kahverengi renk alınca üzerine iki bardak suyu boca edin. Su kızgın şekerle buluşunca yaratıklar gibi şekiller oluşuyor, sakın korkmayın sonra kendiliğinden kayboluyorlar. Siz istikrarlı olup tencerenin başından ayrılmayın. Şerbet kahverengi renk alınca ocağı kapatın. Şerbeti borcama dizdiğiniz etimeklerin üzerine dökün tabi ki bir kaşık yardımıyla yavaş yavaş dökün. Tüm tencereyi birden etimeklerin üzerine boca edip etimeklerin iflahını kesmeyin.

Tatlının ikinci aşamasında muhallebi yapacağız. Önce bir tencereye bir litre sütü boşaltın. Altı çorba kaşığı prinç unu, bir paket vanilya ve iki yada üç fincan toz şeker karıştırın. Ağır ağır muhallebinizi yapın. Baktınız ki kıvama geldi altını tutturmadan derhal kapatın. Muhallebiyi soğuması için bir kenera bırakın. Biraz daha işiniz var.

Bir su bardağı sütü bir paket krem şanti ile çırpın. Yaptığınız krem şantiyi bir süreliğine buzdolabınızda dinlendirin. Soluğu soğumaya bıraktığınız muhallebinin yanında alın. Muhallebi henüz soğumamış, ılınma aşamasındadır. Muhallebinizi ıslattığınız etimeklerin üzerine dökün bir kaşık yardımıyla güzelce düzleyin. İyice soğuduna emin olduğunuzda muhallebinin üzerine krem şantiyi dökün. En üstüne de hindistan cevizi. Dilerseniz narla da süsleyebilirsiniz. Ben hiç süslemede nar kullanmadım.

Durun! hemen yemeye kalkmayın! Bu tatlıyı yemek için bir gece beklemek zorundasınız. Tatlıyı buzdolabına yerleştirip ağzının suyunu silip, yatmaya gidin. Belki rüyanızda görürsünüz.

Hepinize afiyet olsun.

Not: Fotoğraf benim yaptığım tatlı değil www.hekimce.com sitesinden aldım ama tepsi benim kullandığım tepsiden. Yani ben de yapıp, fotoğrafını çeksem aynısı olurdu :-)
 
Toplam blog
: 30
: 966
Kayıt tarihi
: 11.12.06
 
 

Bir nisan sabahı Eskişehirde doğmuşum. O nedenle bahar aylarını özellikle nisanı çok severim. Küçükk..