Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '10

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Kaşık helvası (Düelloya davet )

Kaşık helvası (Düelloya davet )
 

1 haftadır kaşık helvası yapmaya niyetliydim. Bu akşama kısmetmiş. İnternette gezindim çok değişik tarifler var tam açıklamalı yokdu.Hem helva yapayım hem fotograf çekeyim kendi tarifimi paylaşayım istedim. Geçelim malzemelere.:)  

MALZEMELER  

2 paket bitkisel margarin  

3 kase elenmiş un  

500 gr. pudra şekeri (İsteğe göre az ve biraz daha fazla kullanabilirsiniz)  

1/2 paket vanilya (vanilyada isteğe bağlı)  

YAPILIŞI  

Çelik bir tencereye 2 paket bitkisel margirini alırız , rengi değişmeden iyice kaynatılır. Elenmiş unumuz yağın içerisine azar azar ilave edilir bu arada iyice karıştırılır. Topaklanmamasına dikkat edilir. Unu elemeden kullanırsanız topaklanmalar oluyor buna dikkat etmeniz gerekiyor. Gerisi bileğinizin gücüne kaldı. Kısık ateşte yavaş yavaş karıştırırım derseniz 40 -50 dakika , hızlı ateşte karıştırırm derseniz benim gibi 20-25 dakikada hazırlarsınız. Unun rengini sarıya veya pembeye dönmesine izin vermeden ve tencerede dibinin tutmamasına dikkat ederek sürekli karıştırırız. Karışım boza kıvamının koyusuna gelmeye başladığında helvamız olmaya yaklaşıyor demektir. Renginin değişmemesine özen gösterelim ve kaşığın tersini ara sıra kontrol edelim hava kabarcıkları baloncuklar patlamaya başlamışsa helvamız oldu demektir. Ocaktan indirmeden 5 dakika kadar iyice karıştırılır ve ocağın altı kapaltılır. Pudra şekeri azar azar ve kavrulan malzemeye yedirilerek karıştırılır. İyice karıştırdıktan sonra tencereye kaşıkla bastırılarak bir kenara toplanır. Kağıt havlu ve tencerenin kapağı kapaltılır demlenmeye bırakılır. 10 -15 dakika demlendirdikten sonra kaşıkla helva şekilleri verilir. Genelde yemek kaşığı kullanılıyor ben tatlı kaşığıyla şekillendirilen mini helvaları daha çok seviyorum. Denemenizi tavsiye eder afiyet olsun diyorum....  

 

 
Toplam blog
: 118
: 3309
Kayıt tarihi
: 04.09.07
 
 

Bilgi büyük adamı alçak gönüllü yapar, normal adamı şaşırtır, küçük adamıysa kibirlendirir.. ..