Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '12

 
Kategori
Reklam
 

Kasım 2012’nin en iyi reklamı! Teb Tık Tık

Kasım 2012’nin en iyi reklamı! Teb Tık Tık
 

Her şey Tık Tık


İşletmelerin ürün ve hizmet reklamlarında ünlülerin oluşturduğu sinerji ve popülariteden yararlanmaları yeni bir şey değil. Bugüne değin birçok marka bu yolu reklam kampanyalarında başarı bir şekilde kullanmışlardır. Ben bir işletme sahibi olsam ve bir markam olsa ve televizyona reklam verebilecek kadar büyük olsam, reklam kampanyamda ünlü kullanma konusunu iki kere hatta üç kere düşünürdüm.

Bu fikrime başta büyük reklamcılar olmak üzere sektör çalışanlarının karşı çıkacağını yine de tüketici bazında benim gibi düşünen birçok kişinin de olduğunu düşünüyorum. Ünlü olanların sevenleri kadar sevmeyenleri de var. Aynı kategoride faaliyet gösteren iki ünlüden biri daha çok diğeri daha da çok seviliyor olabilir. Bunun yanında televizyon ve magazin dünyası için bol malzeme çıkaran bir ünlü de vatandaş ve tüketici gözünde irrite edici olabilir.

Başka bir değişle bir reklamda ünlü bir ismi kullanmak için iyice düşünülmeli. Aynı işletmenin farklı dönemlerde yaptığı iki reklamı ele alacak olursak; hatta bu iki reklam filminde aynı karakter oynamıştır.  Yalan Dünya adlı televizyon dizinin Olgun Şimşek tarafından canlandırılan karakteri Selahattin…

Türkiye Ekonomi Bankanın daha önce yine Selahattin karakteri ile oynadığı “Şaşırt Beni” adlı reklam filmini beğenmemiştim. Çünkü bu reklam filminde kadınların sıkla karşılaştıkları sözlü aciz mizahi bir yaklaşımla reklama yedirilmiş. Reklamda banka temsilcisi bayan,  Selahattin karakterinin sözlü tacizlerini her ne kadar mizahlaştırılsa da gülümseyip geçiştiren biri olarak tasvir edilmiş. Bu reklam filminde sözel aciz mizahla birlikte normalleştirilmeye, gülünüp geçilmesi gereken bir olgu olarak verilmiş. Günümüzde hangi amaç için olursa olsun ve bayanların maruz kaldıkları olayların reklam dahi olsa kabul edilebilir gösterilmeye çalışılması şık olmamış. Bu nedenle Türkiye Ekonomi Bankasının bu reklamını hiç sevmemiştim.

Oysa son Teb, tık, tık adını vereceğim reklam filmi bana göre oldukça hoş. Ürün ve hizmetleri insanı yormadan, gülümseterek hatta biraz da enerji vererek yansıtmış. 

Yalan Dünya adlı televizyon dizisinin gırgır şamata karakterlerinden Olgun Şimşek’in canlandırdığı Selahattin karakteri ile ekranlara yansıyan Türkiye Ekonomi Bankası’nın İnternet Şubesi reklamı bankanın diğer reklamlarına göre oldukça hoş olmuş.

Sonuç olarak Türkiye Ekonomi Bankası’nın İnternet Şubesi için hazırlattığı televizyon reklamı, Maslak 1453’den sonra gerilen yüzleri gülümseten bir reklam.

Reklamlarda ünlü oynatma konusuna geri dönecek olursam, bu konuda bana göre en başarısız, beğenmediğim (yazarkasa manasında değil sadece reklamın güzelliği bakımından) reklam çalışmaları Pepsi’ye ait. Reklamlarında onlarca ünlü oynattı. Bunların arasında bir – iki sevdiğim beğendiğim de vardı. Ama ben hala Pepsi içmiyorum. Pepsinin rakibine takılıyorum. Çünkü reklamlarını seviyorum. Halktan, sıradan gündemi, duyguları yakalayan reklam çalışmalarına imza atıyorlar. Reklamlarda önemli olan da bu değil mi?

Tüketiciyi yakalamak…

 
Toplam blog
: 42
: 1444
Kayıt tarihi
: 12.10.09
 
 

Henüz Almanya'nın batı ve doğu diye ayrıldığı zamanlarda Almanya'nın Solingen adı verilen yerleşim b..