Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '08

 
Kategori
Güncel
 

Kastelli böyle ölmemeliydi

Emperyalizm'ın acımasız yüzünü gördük tv haberlerinde hepimiz..Öyle bir yüz ki, insanları para hırsından dolayı intihara kadar sürükleyebilen acımasız bir yüz..
Hep kazanıyım..
Hep benim olsun..
En güçlü ben olayım..
Herkes beni tanısın, zenginliğim konuşulsun..
Hep zirvede olayım..
Hep para, hep para, hep para..!

Ben çok üzüldüm Cevher Özden'in itihar olayına.. Bir insanın hangi şartlarda olursa olsun kendi canına kıyamamalı..Yaşamak, hayat çok güzel çünkü..

Emperyalizm güdümün ülkemize 1980 ihtilali sonrası uyguladığı piyasa ekonomisinin nekadar zamansız olduğunun bir göstergesidir..Piyasa ekonomisinin ülkemizde uygulanmasınız yanlış olduğunu savunmuyorum..İnsanların daha refah, daha geleceğinden endişesiz yaşaması için piyasa ekonomisinin getireceği güveni ile yaşamaları ve tüm Demokratik ülkelerde olduğu gibi ülkemizde de yaşanabilmesi hepimizin hakkı olsa gerek..Ama ülkemizde öyle olmadı..
Hiç bir alt yapıya sahip olmadan adeta balıkların ağlara takılmaları misali, ülkemiz hazırlıksız yakalandı piyasa ekonomisine..

Oysa donanımlı olmalıydı piyasa şartlarına..Başta piyasa ekonomisini algılayabilecek eğitim seviyelerine ulaşmamız gerekiryordu..Halkın neredeyse yüzde onbeş'i okuma yazma bilmeyen bir ülkeye sen gel, serbest piyasa ekonomisi modelini uygula.! Emperyalist güçler zaten ülkemiz gibi az gelişmiş ülkeleri güdümüne almak istemektedir..Nitekim o yıllarda güdümüne almış oldu ve günümüze kadar gelindi..

Bu yıllara gelene kadar neler yaşandı.?
Neler yaşanmadıki.!
En önemli değerlerimizden biri olan insan ilişkilerimizi bozmadı mı?
Ekonomik zorlukları yaşayan sayısız aileler dağılmadımı.?
İntiharlar yaşanmadımı.?
Devlet otorite boşluklarından yararlanıp, bankalar boşaltılmadı mı?
Banka ve benzeri finans kuruluşlarının mağdurlarının yaşanmışlıklarına tanık olmadık mı?
Hepsi ve benzerlerini bu bahsettiğim yıllarda yaşadık hep beraber..
Tüm bu olumsuzluklar, sağlıklı eğitim almış bir toplum olabilseydik ne insan ilişkilerimiz bozulmuş olurdu, ne intiharlar gerçekleşirdi, nede bankalar boşalırdı diye düşünüyorum..çümkü eğitim donanımlı birey ve bireyler hem ne şekilde yönetileceğini bilir, hemde yöneticiler ne şekilde yöneteceklerini bilirler..
Demek oluyor ki, her düşüncede ve her düşünce uygulayışında eğitimin rolü büyük oluyor..

Cevher Özden bildiğim kadarıyla ilkokul mezunu bir işadamımızdı..Piyasa ekonomisinin cazibelerine yenik düşerek ve ülke otorite boşluğundan yararlanarak veya yararlandırarak yaşamını son derece üzüntü verici bir şekilde hayatını noktalamış oldu..Yönetici kadrolarımız Cevher Özdeni iyi yönde kullanmasını bilselerdi hem ülke yatırımı açisindan kayda değer gelişmeler görülebilir, hemde hayatını bu şekilde noktalamayabilirdi..
İnsan hayatı çok değerlidir.!
Cevher Özden'in intiharı, düzenin yanlışlarından dolayı gerçekleşmiştir..
Çok yazık olmuş..
İnsanlar yaşamalı..
İnsanlar sevmeli, sevilmeli..
 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..