Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '09

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
562
 

Kat Sayı “İsimsiz” Liseler-Meslek Liseleri ve “Memleket Meselesi” 2

Kat Sayı “İsimsiz” Liseler-Meslek Liseleri ve “Memleket Meselesi” 2
 

— Yeni düzenleme ile mesleki eğitimin kalitesi yükselecek mi? Yoksa azalacak mı?

“786 bin mezun ise ya hayallerini erteledi ya da açık öğretim ve iki yıllık meslek yüksekokullarına razı oldu!…
Bu okullar, endüstriye ara insan gücü mü yetiştirecek yoksa üniversiteye öğrenci mi hazırlayacak?
Her ikisi de denildiğinde ise ne onu ne de diğerini gerçekleştirebiliyorlar. Katsayılar olmadan önceki durum buydu. Bundan sonra da katsayılar tümüyle kalksa da değişen bir şey olmayacak.” A. Güçlü 16.7.2009 Milliyet

“Aklında ve hedefinde üniversite olan öğrencilerin, mesleği ikinci plana ittiğini ortaya koyuyor. Dolayısıyla kaliteli ara insan yetiştirme projesi, yeni sistemle çökmüş oluyor. 4-5 yıl mesleki eğitim aldıktan sonra, tıbba, hukuka, öğretmenliğe, siyasala yönelen öğrenci, mesleki eğitimde nasıl başarı sağlayacak, anlamak mümkün değil.” 24/07/ 2009 A. Güçlü

“Nitelikli ara insan gücü yetişmesi konusunda ciddi girişimleri var...” A. Güçlü 26.7.2009 Milliyet

"Bu kanayan bir yara, ciddi bir sorun. Herkes mühendis, avukat doktor olsa aradaki işleri kim yapacak? (…Türkiye Genel Müdürü Cüneyt Divriş)
“Sanayi ve hizmet sektörlerinin yüksek nitelikli ara kademe insan gücüne ihtiyaç duyduğu kaydedilen TÜSİAD açıklamasında…” Milliyet 24.7.2009

***

· Açık öğretim Lisesi dâhil lise son sınıflarda toplam 1 milyon 97 bin 962 öğrenci bulunuyor.
· Meslek liselerin kaçı üniversiteyi kazanıyor? 2008 yılında 139 bin ‘endüstri meslek lisesi’ mezunundan 5 bin 945’i dört yıllık fakülteleri kazanabildi... Diğer meslek liselerinin durumları da çok farklı değil.
· Neden bu yüksekokullar küçümsenir? Neden ‘ara insan’ bakış açısından vazgeçilmez? ‘Ara eleman’ ‘ara insan’ ifadesinden de daha ağır! Değil mi?

—Gençler Meslek yüksek okuluna psikolojik-önyargılar nedeniyle gitmek istemiyor!

· Meslek yüksekokulları ‘havalı’ olmadıkları sürece, bu tablonun kolay değişmeyecektir!
· “‘Havalı’ olmaktan kastım, itibar; MYO mezunlarının ana-arter sanayi ve ticaret kuruluşlarının dünyalarına eklemlenebilecekleri bilgisinin getireceği özgüven.
· Ne zaman bir MYO mezunu, saygın bir şirketin İK müdürünün karşısında ezilmeyeceğini hisseder, mesele o zaman çözülür...
· MYO müfredatının günümüz sektörlerinin gereksinimleriyle örtüşmesi. Müfredatı iş hayatının gereksinimleri doğrultusunda, yani iş dünyasıyla işbirliği içinde düzenleyebilmeliyiz.
· Bu bağlamda, MYO'ların neredeyse hizmet içi eğitimi vermek gibi bir avantajları olmalı. Üniversitelerden farklı olarak bilim üreten değil, uygulayan birimler olarak işlev görmeliler.” (Kapadokya meslek Yüksekokulu Mütevelli Heyeti Başkanı Alev Alatlı)
· "Türkiye'de lise hayatı boyunca bilgisayar üzerine programlama öğrenmiş meslek lisesi öğrencileri, katsayı sorunu nedeniyle, bilgisayar mühendisliğini tercih edemezken, lise hayatı boyunca bilgisayarda sadece chat yapmış öğrenciler bu bölümü seçebiliyor.
· “Bu okullar ara eleman yetiştiriyor' deniyor; hiçbir insan ara eleman olmak istemiyor. Bu tabirin Türkçeden silinmesi lazım…” ( Prof. Dr. Ünal Yarımağan)
· Ayrıca Türkiye'de şöyle bir kanı var: "Ben iki yıllık bir yüksekokul okuduğum zaman, bunun değeri yok." İlk önce toplumdaki ortak kanaatin değişmesi lazım...
· İki yıllık okullardan mezun olup, kendini geliştiren öğrencilerin, Türkiye'nin önemli şirketlerinde iyi pozisyonlara gelmesi gerekiyor. Öğrenciler, 'Ben iki yıllık okul mezunuyum. Ben bu işi biliyorum ve beni işe alırsanız çok rahat ederseniz' ifadesini çok daha fazla kullanmalı." (İstanbul Bilgi Üniversitesi Öğrenci Danışmanlığı Birimi Koordinatörü Murat Morgül)
· “ Ara elaman gereksinimini karşılıyor demek kanımca çok fazla basit bir saptama olur… Ve hafiften de bir küçümseme içeriyor.”(Erdoğan yılmaz 15-07-2009Milliyet)
· “Bize bugün için lazım olan tabipten çok tıp adamlarının bulamadığı tıbbi alet teknisyenidir. Ciddi olarak bu konuya eğildiğimiz takdirde 50 yıl değil, 10 yıl yeter.”( İ. Ortaylı)

***

—Üniversite sınavına giren tüm gençler bizim çocuklarımız değil mi?

· Meslek lisesi giden öğrencilerin gelecekleri Anadolu lisesine, fen lisesine, öğretmen lisesine ya da klasik liselere, mezunlarınınki kadar önemli değil mi?

· YÖK ve MEB yeni kararlarını, tüm öğrencilere uygulanmak yerine lise 10. sınıfa başlayan öğrencilere yani 2012 de uygulamalıdır.

· Meslek lisesi mezunlarının kendi meslek alanlarıyla ilgili fakültelere de gitmek isterlerse 0, 06 ek puan uygulamalıdır.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 23
Toplam yorum
: 8
Toplam mesaj
: 18
Ort. okunma sayısı
: 1307
Kayıt tarihi
: 03.09.07
 
 

Sosyolog olarak mezuniyetimle birlikte; iki yıl köy öğretmenliği (birleştirilmiş 5 sınıfta tek öğr..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster