Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '12

 
Kategori
Sağlık
 

Katarakt

Katarakt
 

GÖZ AMELİYATI


Yaş ilerledikçe gözümüzde de bir takım hastalıklar beliriyor. Göz rahatsızlıkları sadece yaşlılarda değil her yaştaki kişilerde de mevcut. Gözümüzdeki renkli kısmın arkasında bulunan merceğin, şeffaflığını kaybetmesine, KATARAKT denir. Kesin tedavi şekli ameliyatla yapılıyor. Katarakt olan kişilerde: Işığa karşı duyarlılık, görme niteliğinin giderek azalması, gözlük numaralarının sık değişmesi, renklerde soluklaşma, sarılaşma, gece görüşünün azalması, çift görme gibi belirtiler ortaya çıkıyor.

Tek gözümden katarakt ameliyatı oldum ve bu konuda araştırdım, bilgi sahibi oldum. İlk önce tereddüt edip, korktum. Fakat gittiğim hastaneye gelen ameliyat olmuş kişilerden gerek doktor, gerekse hastane hakkında çok övgüler aldım ve ameliyat olmaya karar verdim. Gittiğim Göz hastanesinde ameliyatlar en gelişmiş yöntem olan FAKOEMÜLSİFİKASYON yöntemi ile yapıldı. Bu yöntem halk arasında dikişsiz katarakt ameliyatı olarak adlandırılıyor. Ameliyatta genel anestezi uygulanmadı. Gözüme birkaç kez damla damlatılarak göz uyuşturuldu. Bir arkadaşım aynı ameliyatı başka hastanede olmuş göze iğne yapıldığını bu nedenle çok acı çektiğini belirtti. Hiç acı çekmedim. Doktor konuşarak 10 dakikada işlemi bitirdi. Gözüme bir bandaj kapatıldı eve gelip 2 saat sonra çıkarttım. Verilen göz damlalarını 1 hafta her iki damlayı 5 er dakika aralıkla göze damlattım. Bu işlemi günde 5 kez yaptım. Bir hafta sonra kontrole gittiğimde işlem günde 3 keze ayarlandı. Bir hafta yere eğilmedim yüzümü yıkamadım ve banyo yapmadım. Bir ay sonra tekrar kontrole gideceğim. Göze takılan merceğe göre yakın görme gözlüğü ayarlanacak.

Eyer göze MULTİFOKAL GÖZ İÇİ LENSİ takılırsa gözlüksüz yakın, orta ve uzak mesafeyi görebilirsiniz. Gözlük kullanmadan her türlü aktivitelerinizi yapabilirsiniz. Benim ameliyatım bu sistem değildi. O nedenle yakın gözlüğü kullanıyorum. Gayet rahat uzağı görebiliyorum.

Sağlıklı, mutlu günler dilerim.

 

NAHİDE ÇELEBİ

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..