Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '11

 
Kategori
Güncel
 

Katkılı demokrasi

Son yıllarda ordu üzerine oynanan filmler iyice kabak tadı verdi. Hele bir gazetede yeni yetmelerden sakallı bir yazar, yazar değil mutlaka bir efendisinin uşağı, böylelerine tetikçi de deniliyor. Neymiş efendim, bundan sonraki Genel Kurmay Başkan'ları ve kuvvet komutanları Başbakan'ın önünde hizaya duracaklarmış. Sevgili tetikçi Türk Silahlı Kuvvetleri'nin iç mevzuatında nerde nasıl davranılacağı yazılmıştır, herhalde senden öğrenecek değiller. 

Türk ordusunun görevi laik cumhuriyeti korumak olduğunu göre rejimi değiştirmek isteyen irticaya karşı mücadelesi son derece doğaldır. Ancak görünürde demokrat gizli damarlarında irtica olan bugünkü iktidar göstere göstere ağını örmektedir. O bildiğimiz ordunun cumhuriyetçi kadroları hukuksuz bir şekilde tasviye edilmektedirler. 

İran İslam Cumhuriyeti'nin ayak sesleri duyulurken İran'lı generallerin 'hiç farkında olamadık' şeklinde beyanları medyaya yansımış ve bazı kitaplarda yer almıştır.İrtica konusunda toplumun tüm kurum ve kişilerinden daha duyarlı olan TSK, bu tehlike karşısında duyarlı olması sonucunda onlarca komutanı hakkında sudan sebeplerle soruşturma açılmış, kesin mahkumiyet kararı olmadığı halde tutuklanmışlardır. Genelkurmay Başkanı ve üç kuvvet komutanının istifa etmeleri ya da emekliliklerini istemeleri işte tüm bu olup bitenlere bir tepkidir. Jandarna Genel Komutanı' istifa etmemesi düşündürücüdür. Yakın zamanda rengini gösterecektir. 

AB'den yükselen bazı sesler: 'Komutanların emeklilik istemeleri demokrasiye katkıdır.' Bu durumda ordumuz tam dağılsa o zaman herhalde onlara göre kusursuz demokrasiye geçmiş olacağız. Günümüz Türkiye tarihi yazılıyor, gizli tarihi de var, acaba onu kim ya da kimler yazacak, çok yıllar sonra öğreneceğiz. 

Bu ileri demokrasiymiş, katkılı demokrasiymiş bana vız gelir arkadaş, mevzuatınla toplum yararına, insan hakları yararına, hayvan hakları yararına, çevre ve doğa yararına reformlar yaptın mı , ben ona bakarım. İstihdam projesi hazırladın mı, hazırladıysan hayata geçirebildin mi, işçinin, memurun, emeklinin durumlarını iyileştirecek projelerin var mı, ben göremiyorum, ya siz. 

Demokrasiye katkıyı ancak halkla beraber bizim aydınlarımız yapabilir. Dışardan katkıların iyiniyetli ve samimi olmadığı ortada. B u milleti ordusundan soğutmak için ellerinden geleni yaptılar. Eski Genel Kurmay Başkanı Işık Koşaner'in veda mesajını herkesin okumasında büyük fayda görüyorum. 

 

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..