Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ağustos '18

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Katlanan Su Devri

Katlanan Su Devri
 

SU…  2 harften oluşan basit bir kelime gibi gözüken hayati kavram. Bilimsel olarak oku oku doyamazsın özelliklerine, ha iç iç yine doyamazsın o da ayrı. Bu köşede yeri geldi suyu farklı açılardan inceledik, yeri geldi vitaminli sulardan ve damacanalardan bahsettik derken aramızda bayağı su muhabbeti döndü diye hatırlıyorum sevgili okur. Bu hafta bahsedeceğim şey ise hep gün içinde ihtiyacını duyduğumuz o suyun vücut bulmuş hali. Gel meraklandırmadan anlatayım!

İşe, okula, dışarı, artık nereye gidiyorsan başına hep aynı şey geliyor. “ Susadım! “ Biz kadınlar o kuyu gibi çantamızın (Bir şey aramaya kalksan kazı çalışması yapman gerekir.) içine şişeyi nasıl sığdıralım? Mümkün mü? Hadi sırt çantası olsa belki, arada… bir ihtimal. Erkekler ise genelde çanta kullanmıyorlar şişeyi alıp evden çıkanı pek görmedim, çantası olana da sığmaz yine şişesi. Yapan varsa ne mutlu. Bir tek çocuklar var işte suluk veya matara deriz boyunlarına asar gezerler.  “ Ee biz de mi öyle yapalım Özgecim? “ Yok, yok boynuna asmaya gerek kalmadı. Piyasa araştırması yaparken çok hoşuma giden bir şeyle karşılaştım, “ Katlanan Su Matarası. “ Bildiğin katlanıyor, çantana atıyorsun. Hatta istiyorsan katlayıp suyu cebine koyuyorsun. Şaşırman normal ama çok güzel. Tabi beni asıl ilgilendiren gıda güvenliği açısından ne durumda olduğu tahmin edersiniz ki. Hemen gıda güvenliği açısından araştırdım ve hoşuma gitti. BPA içermiyor. Üretimde içten dışa olacak şekilde PE,OPA,PET kullanıldığını öğrendim. ( Ay ne diyorsun kızım, iyi şeyler diyorum.) İçte bulunan PE kalp stentlerinde ve yemek kaplarında kullanılıyor yani suyla temas eden şey PE. Bu katlanan matara 500-600 ml su kapasitesine sahip. 1 sene boyunca kullanılabilmesi de insanı mutlu ediyor. İstenildiğinde dondurulabilen bu ürünü 4 yaş ve üzeri çocuklar da kullanabiliyormuş. Aslında olay sadece bizlerin hayatını kolaylaştırmak değil, tek kullanımlık plastik atığı azaltmak.

Doğa için matara kullan, esnek yaşa, bedenine iyi bak.”  Cümlesiyle yola çıkarak aslında şu yazdığım köşe yazısını sizlere bir cümleyle aktaran üreticiye öncelikle çok değer verdiğim ve korumak için elimden geleni yaptığım DOĞA adına, sonrasında ise tüketiciler ve siz okurlarım adına teşekkür ederim…

Sağlıkla Kalın!

Not: “ Mataramasu-co bu sefer gerçekten güldürdü.”

Gıda Mühendisi       

Nermin Özge BİLGE

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..