Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '14

 
Kategori
Deneme
 

Katran ve tüy

Katran ve tüy
 

Gençlik yıllarında futbol oynamayı severdim. Düştüğünüzde vucudunuzu mercan gibi kesen toprak sahalarda , Dinyakos meşin kramponla ve o günlerin kalitesiz merserize forması  ile futbol oynamak bile heyecan verici olmuştu.

Her mevkide top oynadım. Nerede boşluk olduysa kapatmak için elimden geleni yaptım. En sevdiğim mevki kale oldu. Panter dediler, canavar dediler. Reflekslerini aklıyla birleştiren ender kalecilerden olduğumu söylediler. İşin komik tarafı ilk transferimi santrafor olarak yaptım. Kuvvetli, fırsatçı, her pozisyonda gol atan. Özellikle yapılan ortaya kafayla  attığım goller çok olmuştur.

İyi orta yapıldığında gol atmaya bayılırım.

Bu güzel ortalardan birini Hasan Rosti ağabeyim bana bir fıkra göndererek yapmış. Hiç kaçırmak istemedim .

Fıkra şöyle ;

Papazın biri, uzun süredir ahbaplık ettigi Haham'a ‘’ Bana Tevrat’ı öğretmenizi isterim” der. 

Haham, olmaz der: 

Sen Yahudi doğmadın, kafan Yahudi gibi çalışmaz. Tevrat’ın kelamını anlaman mümkün değil.”

 
Papaz ısrar eder, Haham razı olur, ama bir koşulu vardır .

‘’ Soracağım soruya doğru yanıt verebilirsen , öğretirim”

Papaz “Kabul” diye yanıtlar,  “Sor bakalım ”

“İki adam bir bacanın içine düşerler. Biri kirli , öteki tertemiz çıkar. Hangisi yıkanır?”

Papaz, “ Bundan kolay ne var? ” diye atılır. “ Kirlenen yıkanır, temiz kalan yıkanmaz.”

Haham içini çeker,

 “Sana Tevrat’ın kelamını asla anlamayacağını söylemiştim.  Doğrusu tam tersi, temiz kalan adam ötekinin kirlendiğini görünce, kendisinin de kirlendiğini sanıp yıkanır.  Kirlenen adam ise karşısındakini temiz gördüğü için kendisini de temiz zannedip  yıkanmaya gerek duymaz .”

Papaz, kafasını kaşır. 

“ Bak bu aklıma gelmemişti. Bir soru daha sorar mısın ? ”

Haham aynı soruyu yeniden sorar , 

“İki adam bir bacanın içine  düşerler. Biri kirli , öteki temiz çıkar. Hangisi yıkanır ? ”

Papaz, doğru yanıtı artık bildiğinden emindir, 

“Temiz kalan ötekinin kirlendiğini görünce  kendisinin de kirlendiğini zannedip yıkanır. Kirlenen , ötekini temiz gördüğünden kendisini de temiz sanıp yıkanmaz.”

Haham, başını sallar. 

“Yine yanıldın! Sana söylemiştim, asla anlamayacağını. Temiz kalan adam aynaya bakar, temiz olduğunu görür, dolayısıyla yıkanmaz. Kirlenen aynaya bakıp kirlendiğini görünce, gider yıkanır.”

Papaz itiraz eder, 

“Ayna nereden çıktı?  Bana ayna var demedin ki…”  

Haham, parmağını sallar: 

“Seni uyardım, bu kafayla Tevrat’ın kelamını kavrayamazsın. Tevrat’ı anlamak için her olasılığı düşünmelisin.”

“Peki, peki” diye inler Papaz. 

“İzin ver, bir kez daha şansımı deneyeyim. Başka bir soru sor”

“Son kez soruyorum” der, Haham:

“İki adam, bir bacadan içeri düşerler. Biri temiz, öteki kirli çıkar. Hangisi gidip yıkanır ? ”

Papaz, “Artık her olasılığı biliyorum”  diyerek bir solukta sıralar:

“Eğer ayna yoksa, temiz kalan ötekini kirli görüp kendisinin de kirlendiğini düşünerek gider yıkanır.  Kirlenen temize bakıp kirlenmediğini düşünerek , yıkanmaz. Eğer ayna varsa , temiz kalan aynaya bakıp temiz olduğunu görür, dolayısıyla yıkanmaz. Kirlenen aynaya bakıp kendi kirini gördüğü için yıkanır ” 

Haham başını sallayıp, cık cık yapar: 

“Hayır, sana söylemiştim. Kafan Yahudi kafası değil, Tevrat’a basmaz. Söyle bana, aynı bacadan içeri düşen iki adamdan birinin kirlenip, ötekinin temiz çıkması mümkün müdür?  ‘’

Ülkemizde;

Birileri benim alanım dindir, onun üzerinde hayatımı yaşıyorum diyor ancak devlet işlerine karışıyorlar.

Bir başkası ise benim alanım devlettir, siyasettir diyor ancak din işlerine karışıyor.

Günümüzde vesayeti fiziksel ve/veya sanal olarak elinde tutan veya tutmaya çalışanlar  evrensel demokrasi kurallarından biri olan laikliği tamamiyle dışlayarak, bacanın kirliliğini kendilerinin üzerine bulaştırıyorlar.

Kovboy filimlerinden hatırlarsınız kumarda hile yapan, üç kağıtçı olarak belirlenen  kişilerin üzerine önce katran dökülür sonra tüy atılırmış. Sonra temizleyebilirsen temizle.....

Banyolar, sıcak sular, sabunlar olmazsa fırçalar .....

Ancak  bazılarının üzerindeki katran ve tüy o kadar çok olacak ki, onları temizlemeye ne su,  ne sabun, ne fırça yetecek  .....

 
Toplam blog
: 43
: 235
Kayıt tarihi
: 21.11.12
 
 

Mühendisim. Spor, müzik, yemek, yazmak özel zevklerimdir. ..