Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '15

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Katrancı Koyu

Katrancı Koyu
 

Katrancı Koyu, Çadır kurmak isteyenler için


Salda Gölü’nden ayrılıp Fethiye’nin koylarından Katrancı Koyu’na geleli 4 gün oldu. Koylarıyla ünlü Fethiye’nin aslında ayakaltı koylarından olan Katrancı Koyu’na daha önce de gelmiştim ancak günü birlik piknik içindi. Ben 2003-2006 yılları arasında hep Günlüklü Koyu’nu tercih ettim. Çünkü dünyada pek az olan Sığla ağaçlarının oluşturduğu bu koyun havası bambaşkaydı. O yıllarda kampta da gitarım eşliğinde komşu çadırlardaki tatilcilerle bol bol eğlenir, geceler boyu sohbetler ederdim. Günlüklü bilmem hangi nedenlerle (aslında tahmin ediyorum) kampçıklara kapatıldı. Günlüklü’de şimdilerde paraya kıyanlar yine tatil yapabiliyor.

Neyse, dönelim Katrancı’ya. Burası tabiri yerindeyse iğne atsan düşmez bir hale gelmiş. Tabii bunun ana nedenlerinin başında Günlüklü’nün kampçılara kapatılmış olması geliyor. Katrancı’da çadırların iç içe olması, (bir düzen var tabii) ve ağustos böceklerinin 24 saat bitmeyen konçertolarını saymazsak, ortam fena değil. Bulaşık yıkama yeri, çamaşır yıkama yeri ve tuvaletler temiz. Elektrikleri günde iki defa kesiyorlar, nedenini henüz öğrenmiş değilim. (Tahmin etmek zor değil aslında)

Katrancı koyu 1 ve 2 olarak karşınıza çıkacak. 1. Koyda günü birlik piknik yapmaya gelenler de oldukça fazla. Özellikle hafta sonları çok kalabalık oluyor. 2. Koyda ise, sezonluk çadır kuranlar var. Hatta bazı aileler mart ayında 3.250 tl ödeyip, neredeyse 5 ay burada kalıyor. Onlar çadırlarının altlarına ahşaptan zemin yapmışlar ve her yıl aynı yere çadırlarını kuruyorlar. Çadırları denize nazır yani denize sıfır tabirini kullanabilirim. Böylece, canları isterse Fethiye’nin başka koylarına tekne turuna katılabiliyorlar ya da başka yerleri gezmeye gidebiliyorlar. Sonra villalarına dönüyorlar.

Ben yıllar önceki sıcak ortamı bulamadım. Ama çevredekilerin muhabbetleri başkalarının bulduğunu işaret etti bana.

Yine de kalabalık olması ve cırcır böceklerinin rahatsız etmeyeceğini düşünenlere tavsiye ederim. Ama bizim tatilcilerin beğenmediğim bir yanını da sizlerle paylaşmak istiyorum. Televizyon hastalığını buralara da bulaştırmışlar. Uydu antenleri ile yayın alıyorlar ve geceler boyu televizyon izliyorlar. Bence bu çok saçma. Tatilde dinlenmek ve kafa dengi insanlarla bir arada eğlenmek en iyisi diye düşünüyorum. Yok, yalnız kalmak isteniyorsa bunun için de televizyon saçma. O durumda da denize girilip, bol bol hamakta uyursunuz. Deniz suyu temiz, çocuklarınızla rahatlıkla girebilirsiniz, ayrıca suyun sıcaklığı da çok güzel.

Katrancı’da çadır kurmanın günlük maliyeti 4 kişiye kadar 30 TL. Elektriğin kesilmediği saatlerde elektrik de bedava.

Buradan birkaç güne ayrılıp Kaş tarafına yol alacağım. Salda Gülü kampında tanıştığım Şeref Bey ve eşi Figen Hanımın “Beşkonakta rafting (sel yarışı) merkezinde Gökçesu kamping raftingi ( sahibi Nihat Ateş, kendisi arkadaşımız olur) özellikle tavsiye ederim.” dedikleri için o kampa da gideceğim.

 
Toplam blog
: 49
: 964
Kayıt tarihi
: 03.02.13
 
 

Öğretmen / Yazar - Şair  ..