Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '10

 
Kategori
ÖSYS
Okunma Sayısı
443
 

Katsayı için 3. yol; ilgililerin dikkatine

Yıllardır muhattabız katsayı sorununa. Öğrenciler konunun tarafı, aileler tarafı, öğretmenler tarafı, yök tarafı, danıştay tarafı, MEB tarafı, ÖSYM tarafı, AKP tarafı, CHP tarafı.... Herkes taraf.
Ya beyaz, ya siyah: gri yok!
Ya öyle olacak ya böyle; kimse orta yolu düşünmüyor!
Oysa ülkemizin gerçekleri var, yadsınamayacak olan...
Meslek liselerinin sayıca düz liselerden az oluşu var; çok olması gerekirken.
Üniversite kapılarında düz liselerden vasıfsız olarak mezun olan bir yığın diplomalı işsizimiz var, elinden hiç bir iş gelmeyen.
Meslek lisesine girdiği için akademik gelişimi engellenen bir yığın mutsuz öğrencimiz var.
İmam hatiplerle ilgili insanı düşündüren çarpıcı istatistikler var, göz ardı edilemeyen.
Öte yandan bilgisayara ilgi duyduğu için meslek lisesine giren belki bu alanda dahi olan ama bilgisayar mühendisi olamayan gençlerimiz var; önlerinin neden kesildiğini ve neden sadece bilgisayar öğretmeni olabildiklerini haklı olarak anlayamayan.

Katsayıyı kaldırmak kuşkusuz eşitlik sağlamaz, çünkü alınan eğitimin niteliği gereği meslek liselerindeki öğrencilerin anadolu ve fen liseleri ile hatta düz liseler ile yarışması mümkün değil. Bu yarıştan ancak çok az sayıda meslek lisesi mezunu galip çıkar ve çoğunluk mağdur olur. Meslek lisesi mezunlarının bazı bölümlere ek puanla girebilmesinin kesinlikle gerekli olduğuna inanıyorum. Ayrıca sınavsız geçiş ile 2 yıllık meslek yüksek okullarına girebilmelerinin de ülkemizin ihtiyacı olan vasıflı ara eleman gücünü sağladığını düşünüyorum.

Şimdi diyeceksiniz ki "Eeeee peki çözüm nedir, farklı bir şey söylemiyorsun ki?"

Sorun yanlış tanımlanıyor diye düşünüyorum. Hiç kimse griye bakmıyor, herkes ya beyaz ya siyah diyor.
Sorun şu:
İletişim meslek lisesine giden öğrenciler için iletişim fakültelerinin önünü kapatmak.
Elektrik bölümünde okuyan öğrencinin elektrik mühendisliğine, sağlık meslek lisesinde okuyan öğrencinin tıppa, adalet meslek lisesinde okuyan öğrencinin hukuk fakultesine gitmesini engellemek.

Çözüm basit: İlgi ve yeteneği doğrultusunda meslek lisesine giden öğrencinin kendi alanı ile ilgili puan kaybına uğramadan ilgili bölüme girmesini sağlamak. Tamam endüstri meslek lisesinde makine okuyan öğrenci tıppa giremesin, hukuğa giremesin, kimya mühendisliğine giremesin ama makine mühendisliğine girebilsin. Bu ise meslek liseleri için öğrencilerin mezun oldukları alanlarla ilişkilendirilmiş 4 yıllık bölümlere bir kaç tane daha bölüm eklemekle kolaylıkla çözülebilecek bir durumdur. Eğer bu çözüm: düz liselerin, anadolu ve fen liselerinin aleyhine olur diye düşünülüyorsa ortak tercih yapabildikleri bu bölümler için eşitlik sağlanır ve bu bölümler için ek puan kaldırılır. Çare çok ama bu sorunu çözmeye niyet yok!

Makina konusunda meslek lisesinde aldığı eğitimle makina mühendisliğine giren öğrenci kuşkusuz sahip olduğu alt yapı ile çok daha iyi bir makina mühendisi olacaktır. Ya da meslek lisesinde matbayı, fotoğrafçılığı, baskıyı, montajı öğrenmiş olan bir iletişim meslek lisesi mezununun iletişim fakultesine girmesi konunun mutfağını da bilen daha kaliteli bir medyanın ortaya çıkmasını sağlayacaktır.

Örnekler çoğaltılabilir. Şu bir gerçek ki bu düzenleme hiç kimseye hiç bir şey kaybettirmez. Ama ülkemize çok şey kazandırır. Toplumsal huzur, meslek liselerine ilginin artması, mutlu öğrenciler, okuduğu fakülte ve bölüm ile barışık üretken gençler, geleceğe umutla bakan bir nesil...
Yeter ki "ya ak ya kara" demekten vazgeçelim...

http://zulalerik.blogspot.com/2010/03/katsayi-icin-3-yol-ilgililerin.html

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 12
Toplam yorum
: 8
Toplam mesaj
: 19
Ort. okunma sayısı
: 821
Kayıt tarihi
: 07.08.08
 
 

Psikolog, yaratıcı drama uzmanı, öğretmen, danışman, biraz yazar, eee annelik de var, etkili iletişi..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster