Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Alyoşa-Sevmek Güzeldir.

http://blog.milliyet.com.tr/alyosacan

04 Şubat '10

 
Kategori
Öykü
 

Kavak ağacı ve kabak

Kavak ağacı ve kabak
 

İNTERNET ALINTI


Merhabalar,

Bu gün sizlerle paylaşacağım konu Kıssadan Hisse, Bu konu hızlı koşup çabuk yorulanlar için

yazılmış hikaye tarzı bir bloğum olacaktır.

Ulu bir Kavak ağacının yanında bir Kabak filizi boy göstermiş.

Bahar ilerledikçe bitki Kavak ağacına sarılarak yükselmeye başlamış,

Yağmurların ve Güneşin etkisiyle Kabak müthiş hızla büyümüş, aynı boya gelmiş.

Bir gün dayanamayıp sormuş Kavağa;

Sen kaç ayda bu hale geldin Kavak ağacı?

“On yılda” demiş Kavak,

“On yılda mı? diye gülmüş ve çiçeklerini sallamış Kabak,

“Ben neredeyse iki ayda seninle aynı boya geldim, bak” demiş.

“Doğru” demiş Kavak ağacı “Doğru”

Günler günleri kovalamış ve sonbaharın ilk rüzgarları başladığında Kabak önce üşümeye başlamış,

Sonra yapraklarını düşürmeye, soğuklar artınca da aşağıya doğru inmeye başlamış.

Sormuş endişeyle Kavağa;

“Neler oluyor bana” Kavak ağacı?

“Ölüyorsun” demiş Kavak

“Niçin” demiş Kabak

Çünkü; “Benim on yılda geldiğim yere iki ayda gelmeye çalıştığın için”

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Hikaye bu, Kıssadan hisse,

Büyüklerimiz “Çok koşma çabuk yorulursun” boşuna dememişler.

İşte Kabak filizi de sonunu böylece Kavak ağacından öğrenmiş oldu.

Bilmediğimiz bir konuda sora sora ve yavaş yavaş öğrenmeye çalışmalıyız.

Ben biliyorum deyip o işi yapmaya çalışarak ve başarılı olmayarak hem kendimize

Haksızlık ederiz hem de karşıdaki bizden bir şeyler bekleyenleri üzeriz.

Herkesi sevelim, kimseyi üzmeyelim.

Sevgiler gönülden,

Alyoşa-Hülya

 
Toplam blog
: 227
: 1770
Kayıt tarihi
: 24.11.07
 
 

İzmirliyim, okumayı, yazmayı, gezmeyi çok seviyorum. Daha ne olsun. Sevgiler...