Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Temmuz '08

 
Kategori
Kültürler
 

Kavak Turizm Gönüllüleri

Kavak Turizm Gönüllüleri
 

Eski eserler dün ile bugün arasında kültür köprüleridir.


Bu gün size Samsunun Kavak İlçesinde bir yudum gönüllü insanın bir araya gelerek yaptıkları projeyle AB’den aldıkları teşvik sayesinde oluşturdukları Tarım Müzesinden söz etmek istiyorum.

Proje sorumlusu Kavak Anadolu Lisesi Tarih Öğretmeni Mehmet KÖSEOĞLU ve birkaç genç, başarıyla sonuçlanan projeden sonra köy köy dolaşıp eski tarım aletlerini toplamaya çalışmışlar.

Bu arada gelecek yıllara ışık tutacak fotoğraflar da çekmişler.

Bütün bunları Anadolu Lisesinde kendilerine ayrılan bir bölümde sergileyip açılışını gerçekleştirmişler.

Buraya kadar tamam. Ya bundan sonrası?

Bundan sonra daha da güzel çalışmalara imza atmayı hedefliyorlar.

Geçtiğimiz 4-6 Temmuz 2008 tarihleri arasında Samsun Büyükşehir Belediyesi 75. Yıl Sergi Salonunda açtıkları sergide binlerce fotoğraftan seçilmiş 50 adet fotoğraf, 80 adet Kavak ilçesine ait kartpostal, mutfak aletleri, tarım aletleri, oyuncaklar ve dokuma aletlerinin de yer aldığı ilk ilçe dışı sergilerini açarak vatandaşın beğenisine sundular.

Ben bu müzenin, geçmişle gelecek arasında Anadolu kültürünü yaşatması, Mekanik ve manual aletlerin elektromekanik sürece geçiş hikayesini sunması, çocuklara geçmişin ekmek kavgasını göstermedeki inceliğe vurgu yapması ve geçmişi hatırlatması bakımından çok önemli bir çalışma olduğuna inanıyorum.

Dün bu projenin öncüsü Kavak Anadolu Lisesi Tarih Öğretmeni Mehmet KÖSEOĞLU ile konuştum.

15-17 Ağustos tarihlerinde de Kavak Güreş Şenlikleri’nde Tarım Müzesini halka açmayı tasarladıklarını belirtti.

KÖSEOĞLU, Sanal Müze web sitesi kurma, Tarım Müzesi Katalogu yayınlama, Kavak Yerel Tarih dergisini hazırlama, Başağın orakla buluşması kitabını çıkarma gibi her biri kendi çapında değer taşıyan önemli düşüncelerinin olduğunu anlattı.

Gelelim ikinci mevzuumuza;

Bu özverili çalışmaları bir kez değil bin kez tebrik ettim.

Peki bunlara ilgili kurumlarımız nasıl bir katkıda bulunuyor acaba diye düşündüm.

Yıllarca birikim heyecan ve gençliğin de verdiği atılganlıkla hangi çalışmaya el atsam resmi makamlar tarafından hep ‘cısss’ la karşılaşmış birisi olarak onların adına kaygı duydum.

Hep bir şeyler üreten çalışma heveslisi personelini ‘Başka işin yok mu senin’ mantığıyla sindirip azmini kıran dahası onlara şüpheci gözle bakan sözde idareciler gelip geçti gözlerimin önünden.

Kurumlarımızın duyarsızlığı adına bir kez daha üzüldüm.

Bugün turizmde kapılarını dünyaya açmış Safranbolu’yu bir avuç gönüllünün dünyaya tanıttığını bilmeyenimiz mi var?

Kurumlar bu tanıtımda ancak destek olurlarsa hizmet yapmış olurlar.

Zira resmi ellerle tanıtım yapılabildiğine bugüne kadar inanamadığım gibi bundan sonrada inanamıyorum.

Yukarıda bahsi geçen Kavak İlçe gönüllüleri ilçe için bulunmaz turizm elçileridir.

Ne güzel işte göstermelik anlayışlardan uzak insanlar.

Üstelik makam mevkii adına gelecek için beklentileri de yok.

Bizim asıl öylelerine ihtiyacımız var.

Bu bir başarı öyküsüdür.

Bu öyküde yer alıp, geçmişle gelecek arasında kültür köprüleri kurmaya çalışan bu insanları bir kez daha kutluyorum.

 
Toplam blog
: 574
: 922
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Samsun Yazarlar Derneği (Kurucu) Başkanı. 12 kitabı neşredildi. Türk Güreşinin Sembol ismi Yaşar ..