Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '15

 
Kategori
Kitap
 

Kavgam Cilt 1

Kavgam Cilt 1
 

Uzun zamandır beni içine çekip sürükleyen bir kitaba denk gelmemenin üzüntüsünü yaşıyordum. Başka pek çok açıdan beni tatmin eden kitaplar, sürükleyicilik söz konusu olduğunda sınıfta kalıyordu. İşte tam bu noktada Norveç' li yazar Karl Ove Knausgaard' ın hayatını kaleme aldığı Kavgam imdadıma koştu. İlk sayfasından okumaya başladığımdan beri, içmde bir yandan kitabı hiç durmaksızın okuyup bitirmek arzusu varken, bir yandan da hiç bitmemesini istedim. Kitapta kendi hayat hikayesini anlatan Knausgaard, kitabı yazmaya sadece babasıyla olan ilişkisini anlatmak için başladığını ancak daha sonra devamının geldiğini söylüyor. Öyle ki kitap tam altı cilt. Ancak bu gözünüzü korkutmasın. Şuan Türkiye' de birinci cilt satışta ancak benim gibi ilk cildini bir çırpıda okuyup diğer ciltlerin gelmesini dört gözle bekleyen sayısız insan olduğunu biliyorum. Zannediyorum bu sayı kitap satışı arttıkça da artacaktır. Knausgaard' ın mucizesinin kitapta kendi hayatından bahsetmesi olduğunu düşünüyorum. Bu sayede aslında okurlar kendi hikayelerinden parçalar buluyorlar. Hele benim gibi bazı konularda tıpatıp aynı tecrübeleri yaşamışsanız emin olun daha da keyifli hale geliyor okumak ve elinizden bırakamaz hale geliyorsunuz. Bunun yanında hepimizin yaşadığı ama tarif edemeyeceği duyguları çok basit bir dille kusursuz bir şekilde tarif etmiş Knausgaard. Bu da yazarın kaleminin gücünü gösteriyor bence. Ne yazık ki iyi yazmanın süslü ve ağdalı bir dil kullanmak olduğunu düşünen yazarların sayısı hiç az değil. Knausgaard' ın okuyucuyu kitabın içine hapsetmesinin sebeplerinden biri de gösterişsiz, yalın ama güçlü anlatımı.

Kısacası eğer farklı ve iyi bir kitap okumak istiyorsanız Kavagm' ı tercih etmenizi öneririm. Eleştirmenlerin hem fikir olduğu üzere, günümüz edebiyatına yeni bir soluk ve heyecan getiren Knausgaard ile tanışmayı geciktirmeyin derim.  

 
Toplam blog
: 8
: 213
Kayıt tarihi
: 27.07.15
 
 

Genç bir mühendisim. Amatör olarak öyküler yazıyorum. Ama kendimi bununla sınırlı tutmuyorum. Pay..