Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Şubat '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kavgam

Kavgam
 

Sonunda bunu da yaptım. Kendimle kavga ettim. “Sen kimseyi bulamazsan kendi kendine kavga edersin derdi” annem de inanmazdım. Haklıymış..

Zaten annelerin haklı olduğunu hep burnumuz sürtünce anlamıyor muyuz?

Aynada bana ters ters bakıyordu. Ne bakıyorsun dedim? Cevap vermedi. Çok sinirlendim.

Sen kim oluyorsun da bana cevap vermiyorsun? diye bağırdım.

Alaycı bir şekilde bana baktı ve asıl sen kendini ne zannediyorsun? dedi..

O kadar dolmuş ki açtı ağzını yumdu gözünü..

Sen kendi yaptığın hataların ve beceriksizliklerin sebebini başka yerde arıyorsun. Etrafındakilere kızıp bağıracağına kendine dön bak önce dedi..

Öncelikle sen ne istediğini bilmiyorsun. Sen istemeyi seviyorsun, elde edince de bütün hevesin kaçıyor. Maymun iştahlısın sen.

İnsanlara da öyle yapıyorsun ilk başta çok ilgileniyorsun merak ediyorsun tam onlar sana yaklaşmaya güvenmeye başlayınca canın sıkılıyor kaçıyorsun. Sonra da onları suçluyorsun.

Ha bir de korkutarak her şeyi elde edeceğini zannediyorsun. Sıkışınca canın yanınca avazın çıktığı kadar bağırıyor korkutuyorsun herkesi. Asıl korkan sensin anlamıyor musun?

Kendini çok önemli zannediyorsun herkesin sana ihtiyacı var sen bulunmaz Hint kumaşısın sanki. Asıl senin ihtiyaç duyulmaya ihtiyacın var kızım. İnsanların sana ihtiyacı olduğunu düşündüğün sürece yanlarındasın ama sana ihtiyacı kalmayınca önce sen terk ediyorsun. Sen kendi başına var olamıyorsun. Sadece kendin olduğun için kendini sevdiremeyeceğini düşünüyorsun.İlla bir şeyler yapmak zorunda hissediyorsun .Sözüm ona güçlü görünüyorsun ama en çok kızdığın aciz insanlardan daha acizsin..

Aynadaki öyle sakin anlatıyordu ki her sözüne kızsam da içten içe haklı olduğumu düşünüyordum. Sonunda birisi ağzımın payını vermişti. Biraz da ezilerek peki ne yapmalıyım diye sordum.

O da üzüldüğümü görünce daha yumuşak konuşmaya başladı.

Önce kendini seveceksin dedi. Kendinin sevilmeye layık birisi olduğuna inanacaksın.

Önce kendine karşı dürüst olacaksın. Diğer insanlarda kızdığın her şey aslında sende olanlar bunu anlayacaksın.

Karşına çıkan her insanda kendi suretini gördüğünü düşünüp her kızdığın davranışta kendine soracaksın. Ben de mi böyleyim? ne zaman, kime böyle davrandım?..

Senin bu dünya ile kavgalı olmanın tek sebebi içinde barışı sağlayamamış olman..

Önce kendinle barışacaksın ki, bütün dünya ile de barış içinde olasın dedi..

Çok haklıydı..

 
Toplam blog
: 117
: 2437
Kayıt tarihi
: 07.02.09
 
 

1970 Tokat doğumluyum. İstanbul Tıp Fakültesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuvar bölümü mez..