Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '19

 
Kategori
Felsefe
 

Kavram Değil Öz

Ya biz kavrama karşıyız şuna buna karşı demeyin. Kerim Korkut saygıya karşıymış; ahlaka, sevgiye ve bunun gibi bilumum toplumsal ve insani değerlerimize…

Ağzınızda sakız yapa yapa yalama ettiniz, sevgi lafını duyunca kusasım geliyor! Sevgiyse ahlaksa şuysa buysa konuşmayın yaşayın! Ben kavramlara karşıyım ve bütün bunların kavram şekline.

Bu tür şeyler yaşanmalı kavram olmamalı, duygunun insanlığın literatürü mü olurmuş. Ben büyün bu değerleri elinizden kurtarmaya çalışıyorum.

Severim ama ağzımdan sevgi sözü çıkmaz, konuşursam değeri düşer çünkü. Anlamını değerini bilmeyenler, bunları yaşayamayanlar konuşarak değersizleştiriyorlar.

Ama onların suçu yok. Yukarıda bir yerlerde bu değerlerin literatürü yazılıyor, insanların okumaları ve bu değerlere uymaları isteniyor; uymazlarsa iyi insan olamazlarmış. Hatta uyma konusunda zorluyorlar. Yardım edeceksin, fedakâr olacaksın, hoşgörülü olacaksın… Değilse insanlığın sorgulanır.

Bunların hiçbirisine mecbur değilim, istersem yaparım. Kerim Korkut ne diyor, kötülük yapmadığın sürece iyilik yapmasan da iyisin.

Yok sevgiymiş, yok ahlakmış, terbiye, dürüstlük, yardım, fedakarlık… Ortalıkta laga luga konuşacağınıza bütün bunları sessizce yapan insanları izleyin. Ve bu dediklerimizin (saymadım ama 30 kalem var)kitabı yoktur. Âlimi yazarı yoktur. İyi insanların vicdanında yazılır. Bana dürüst müsün diye sormayın alacağınız cevap belli, hayır; çünkü böyle soru olmaz!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..