Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '20

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kavramları da Tüketiyoruz

2007 yılında vefat eden çağımızın önemli filozoflarından Baudrillard ’’Tüketim Toplumu’’ adlı kitabında, çarpık tüketim anlayışını ele almaktadır.Kitabında, ‘’gerçek ihtiyaçlar ile sahte ihtiyaçlar arasındaki ayrımın ortadan kalktığı tüketim toplumunda birey tüketim mallarını satın almanın ve bunları sergilemenin toplumsal bir ayrıcalık ve prestij getirdiğine inanır. Böylece genel bir toplumsal farklılaşma mantığı ortaya çıkar. İhtiyaç artık bir nesneye duyulan ihtiyaçtan çok, bir farklılaşma ihtiyacıdır’’ der. Ne kadar haklı...Bu tüketim çılğınlığının, en iyi benim, en güzel benim, ben birtaneyim, en hızlı benim, sabah Paris’te kahvaltı yaparım, akşam yemeğimi Dubai’de yerim vb. düşüncelerin sonucu olarak doğa tükenmekte, dünyamızın yarını soru işareti olmaktadır.Herşeyi hızla tüketmekteyiz.

 

Kapitalizm tarafından sürekli tüketme komutu alan bizler, sadece dünyamızı, doğal kaynaklarımızı mı tüketiyoruz ? Hayır. Her şeyimizi hızla tüketiyoruz. Kavramları mesela...Tükettiğimiz pek çok kavram var.Bir tanesi de ‘’Proje’’..

 

 Ne çok kullanılır oldu değil mi, proje sözcüğü ? Herhangi bir kuruluşun, derneğin, partinin yönetimine aday olacaksın..Projen yoksa şansın yok. Zira hep sorarlar ‘’ projelerin nedir ? ‘’ diye. Sen de basit bir ağaçlandırma proğramını, iki yüz metrekare park düzenlemesini bile, yeşil alan projesi olarak ifade edersin. Mevcut araç parkının yenilenmesini bile araç alım projesi olarak adlandırmak zorunda kalırsın. Üzerinde baskı vardır. Proje üretme baskısı, yaratıcı olma baskısı, seçilememe baskısı vb. Bu kapsamda kişi ve kuruluşların görev olan günlük rutin işleri dahi proje olarak adlandırılmaktadır.

 

Oysa proje oldukça farklı bir tanım. Projenin olmazsa olmazları var. Öncelikle bir proje çalışması merak ve gözlemle başlar. Bir yenilik getirir. Bir değişim yapmayı hedefler. Her şeyden önce orijinal bir çalışmadır. Projenin bir başlangıç ve bitiş tarihleri vardır. Proje ile daha önce yapılmamış bir hizmet ya da ürün sonucuna ulaşılması gerekir.

 

Bu açıdan bakıldığında; orman yangınından zarar gören bir bölgenin tekrar ağaçlandırılması için yapılan çalışmaların projemi ya da proğram mı olduğunu nasıl tanımlarsınız ?

 

Güney Doğu Anadolu Projesi’ ni bir proje olarak tanımlarken, yaptığımız, yapılması gereken rutin işleri proje olarak adlandırmayalım. Tüketmeyelim herşeyi...

 
Toplam blog
: 43
: 801
Kayıt tarihi
: 23.01.11
 
 

1981 yılında Eğe Üniversitesi Ziraat Fakültesi'nden mezun olmuştur.1984-1992 yıllarında Türkiye Z..