Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '08

 
Kategori
Psikoloji
 

Kavramları savunur görünüp de onların anlamlarını ters düz etmek: Gözlemliyorum, şaşkınım.

Kavramları savunur görünüp de onların anlamlarını ters düz etmek: Gözlemliyorum, şaşkınım.
 

Kendimce önemli saydığım, sahip çıktığım, düşüncelerime yön veren, beni ben yapan kavramların, bilerek içi boş kalıplar olarak anlamsızlaştırıldığını izlemenin şaşkınlığı ve durgunluğu içerisindeyim. Zevkle öğrendiğim, bildiğim, siyasi ve düşünsel zemindeki anlamları evrensel bir kabulle uygulanması gerekli bu kavramlar, dillerde yoğruluyor, lafı ediliyor, ama özüne, anlamına aykırı davranılmaktan da kimse kaçınmıyor. Dile getir, taraf topla, pratikte tersini yap. Bilerek ve planlayarak hem de. Kavramları savunur görünüp de, onların anlamlarını ters düz etmek çok önemli bir meziyettir. Koca bir aferin benden onlara.

Karmaşık hale gelmiş, anlaşılmaz ve çözülemez duygular usuma çöreklenir böylece. Kendi kendime sormaya bunun için mi üşeniyorum, “ne oluyor buralarda acaba?” diye! Kıçıma atılacak bir çimdik, koluma sokulacak kocaman bir iğne ve hatta kafama inecek bir balyoz bile yetmez, gözümü kırpıştırmaya, kolumu oynattırmaya, kafamı çevirtmeye. Bedenimin çevresinde iğrenç bir sesle vızıldayarak vücudumu keşfetmeye çalışan, kulağımı, burnumu ve hatta dudaklarımın tepkisini sınayan, gıdıklayan, çıplak bedenime konup konmamaya bir türlü karar veremeyen kara gözlü, yeşilimtırak kanatlı, bacakları gri tüylü, işini iyi bilen büyük mikroplarla anlaşmalı bu vahşi sinek bile yeterli gelmiyor tepki göstermeme. İğrenç bir sesle vızıldıyorlar dedim ama bana ne onun iğrenç sesinden!

Umudun, yaşama sevincin, olumlu düşüncenin yanı başından ayrılmayan ben, bugünlerde sırtımı onlara dönmüş haldeyim. Travma -ah bu kelime- geçiriyorum, şaşkınım, gelecekten kaygılıyım. Koşun haydi, yaz mevsiminin, parlak, sarı renkli güneşin tadını çıkarın, kendinizi, kıpır kıpır mavileşen denizin derinliklerine bırakın demek isterdim. Diyemiyorum, gülümseyemiyorum. Özür dilerim herkesten...

-
Foto : http://3legiowner.multiply.com/photos/album/1/lonely_yet_...#8

 
Toplam blog
: 136
: 1494
Kayıt tarihi
: 16.02.07
 
 

Yaşam ışığını 1968 yılında Bafra’da gördü. İnşaat Mühendisi ve aynı sektörde yazılım geliştiren bir ..