Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ağustos '09

 
Kategori
Siyaset
 

Kavuksuz başbakan, genel başkan sıfatıyla istişare de

Kavuksuz başbakan, genel başkan sıfatıyla istişare de
 

Başbakanın kavuğu


Sabah haberlerine bir göz attım kulak verdim. Okudum dinledim kendimce beynimde harmanladım. Bir düşünce oluştu kafamda alıntılarla harman edilmiş!.. benim fikrim diye sunduğum karışık bir çorba adeta, bir kaşık ondan bir kaşık bundan oysa sadece tuzunu ben serptim bu fikir çorbasına o kadar.. tuzu fazla mı, az mı siz karar verin.

Nasrettin hocanın fıkrası geldi aklıma , söyleyeceğim tek cümle şu uzatmadan; marifet kavukta ise buyur al tak kafana diye .. kıssadan hisse midir, hisseden kıssa mı ona da siz karar verin.

Sn Recep Tayip Erdoğan başbakanlık kavuğunu çıkarıp gitmiş, DTP buluşmasına genel başkan sıfatıyla. Çim halı saha maçına da futbolcu sıfatıyla gidiyordu pek farkı yok teşbihin fakat kişi aynı kişi netice. TC Başbakanı topa sert girmek yok, ambulanslar sahanın kenarında bir şey olursa diğer 21 oyuncu da faydalanabilir. Saha kenari kamera gazeteci kaynıyor, bir o kadar koruma yani tribün dolu.

Kavuksuz olarak kürt açılıma ilk adım atıldı. Daha ilk gün kavuk ( başbakanlık makamı) tartışılmaya başlandı. Giyilen elbise değişse de içindeki insan aynı. Bir bakıma muhalefetten ve milletten çekinmenin fotoğrafı gibi. Sözümün arkasında dururum da duramam da anlaşırız, anlaşamayız ben fikrimi söyleyeyim de bilen bilir nasılsa kavuksuz olsam arkamda bir kavuğum olduğunu herkes biliyor. Yani yarı resmi bir toplantı. Karşı taraf 1-0 galip başlamış zira sıradan bir partiler arası bir diyalog buluşması değil bu.. Her adımın her sözün yapılan her hatanın ağır bedelleri var. Belli ki kavuk bundan çıkarılmış. Hani denir ya yarın bir şey sorulursa, ben başbakan sıfatıyla gitmedim ki istişare yapmıştık denecek ya da ben yapmadım o yaptı diye top belki de genel başkanlık sıfatına atılacak zamanın başbakanı tarafından!.. Açıklamalar güya ısındırma, hatta bu önemli konuyu nasıl gündemden ve gözlerden uzak tutar unuttururuz çabaları ayna gibi milletin karşısında cereyan ediyor. 4. ergenekona hazır olun yakında flaş isimlerle dikkatler oraya çekilecek. Oysa bu konu hasıraltı edilemeyecek çok önemli bir konu. Program niçin kamuoyu ile paylaşılamıyor? Etüt mü altyapı çalışmasımı bu nedir?

Kafalar da soru işareti çok...
 
Toplam blog
: 181
: 1067
Kayıt tarihi
: 07.03.08
 
 

1957 Eskişehir doğumlu, Esk.A.Ü İşletme, İşbankası emeklisi, İstanbul Büyükçekmece de yaşayan, ST..